Thursday, April 30

mesin 0h mesin!

alkisah
macam besa, aku dapat p0jek baru untuk disetel... keja yg kemaghin dulu da diambik alih oleh teman seperjuangan atas alasan tertentu... untuk mengelakkan diri disemb0q sekali lagi dengan api kemarahan b0s, aku menerima dengan tangan yg separuh terbuka. eheks.
s0 pas beliau bagi aku lakaran menatang yg perlu aku wat, aku p0n membelek2 lah ketas tu selama ntah berapa jam... na la aku tau wat! kenapakah beliau bagi p0jek yg gila susah sama aku. apakah d0sa ku padamu 0h b0sku yg tersayang... uhuhuhu... namun setelah aku wat muka yg xberapa malu untuk betanya, aku da dapat sket gambaran walaupun masih blurrr... mungkin keblurran ini disebabkan gegendang telinga aku asik memukul ayat yg diucapkan oleh big b0s aku tu...
menatang ni harga dia mahai gila. aku mau siap ukuran tepat. sketp0n xbleh lari. sketp0n xmau senget. kaw ang salah buat, ang ganti balik rm1k! ang ingat murah ka c0mpany beli!
aku agak ternganga sedikit mendengar kata2 berbaur ugutan itu. namun apa yg pasti memang lah aku kena betanggungjawab kaw hasilnya xmemuaskan pihak terlibat... nasib hang la lidey...
memula nak mengangkat menatang tu punya la berat... sais agak kecik la tapi haduyaiii... mau tecabut lengan aku nih! sampai senget2 aku jalan... ingat lagi time aku lalu dengan menatang berat tu, ada s0rang pegawai ni nampak... dia tekejut sampai terhenti dari bejalan
al0h... kesiannya... awat depa bagi p0mpuan angkat benda camni...
0h sungguhla cik puan xtau, inilah keja harian aku!
s0 tadi pulak aku sedang sy0k pakai mesin p0wer heck saw, namun tetiba sh0t... akibatnya, aku lah yg menjadi mangsa renjatan yg petama! sib baik xtinggi v0ltan dia... actually dari kemaghin lagi aku sedaq... namun aku bepura2 kebal. huuhuhu...pas repair... akhirnya selesai... ada sedikit 'luka' pada wayar suis rupanya
pas setel... kena milling... ha yg ni kena wat betui2. inilah antara saat2 penentuan bagi ketepatan ukuran hasil p0jek aku nanti. s0 sedang aku asyik leka duk milling sambil menyanyi lagu w0nderpet... tetiba...
prappppppp (ini adalah bunyik benda patah oke)
0 my g0d! apakahhhh lagi kali ini??? mengapakah tejadi lagi???
mata milling patah! mampus aku... big b0ss aku nampak. tuluuuuunnnn...
ha! ang wat camna sampai patah! ang makan banyak sangat k0t! mana dia mau!
sss0ry incik... xsengaja...
hang p cari mata lain... meh pasang balik...
s0 akibatnya... tepaksalah aku bukak balik kunci mata milling tu dengan tenaga sendiri... punyalah ketat! dan tepaksa aku menjadi adik badik pada incik m0nkey... memanjat2 itu mesin! 0h sungguh kejam mereka! dalam ketakutan takut mesin tu gheban, aku tepaksa... dan dipaksa... sapa s0h ang bagi patah itu mata milling!


*p/s :sekadar hiasan*

No comments: