Sunday, May 31

meeting@melaram?

salam sejahtera...
actualy arini banyak gak alkisah yg nk ditulih... tapi aku rasa xbekesempatan lah... gip0n xdak la best tara mana p0n... sekadar nk cita ja la... tapi ini punya alkisah aku rasa memang kena p0st dulu lah... ini pasal semalam punya conference...
alkisah
setelah selamat sampai&park kelisahalusku... aku&ibu p0n duk usya2 la katna dewan... sebelum nk sampai dewan... aku teng0k... fuhlamak!!!
ini malam ratu kebaya ka ratu cantek??? aku&ibu terpinga2 utk seketika...
sampai ja dalam dewan... lagi tekej0t arnab... macam2 pesen... aku tingat lagi, pas aku dapat tempat duduk... pas salam2 ngn jiran sebelah... ada geng len baru sampai. s0 aku terrrcurik dengaq pebualan makcik2 nih...
"tudiaaa baju dia lawa n0" ... "tuh tuh tuh, teng0k tudung dia" ... "xpala dia punya kasut lawa"... "kain dia pakai el0k n0" ... "tudung hatnu pesen lama punya"...
macam2 ayat lagi aku dengaq... dalam hati aku pelik ja rasa... depa ni nak meh c0nference ka nk meh lawan sapa paling style? geng anak dara dengan kebaya, freehair... geng mak dara dengan barang mas depa. pakai tudung p0n bleh pakai rantai mas lagi atas tudung... sakan bet0i...
maknanya kabar2 yg selama ni aku dengaq pasai pergerakan ni hampir betui... veteren, muda, laki, p0mpuan, sama ja...xpayah aku sebut apa namanya... c0nfirm suma orang kenai... baby tau cakap p0n bleh kenai depa ni... dulu, kini, selamanya!(tau dah kan ni ayat sapa)
apa yg dipejuangkan mereka bagus... utk negara, bangsa. namun sayang... perjuangan utk diri sendiri masih samar... barisan pimpinan mereka, hebat! namun sayang... ada yg xkena dalam kepimpinan diri sendiri... hanya kerana hal ini pelbagai isu timbul... saling bercakaran... sampaikan matlamat utama perjuangan sudah hilang keutamaan...
melihat apa yg berlaku, tahulah aku bahawa masih banyak yg perlu diubah... terutama mereka antara mereka peneraju utama...
aku...? senyum senyum sendiri ... hahahaha
*p/s : xbleh cakap lebih2. bahaya! yuhu*

No comments: