Tuesday, June 23

syukur

bismillahirrahmanirrahim...
baru aku tingat, sebelum ni, aku da cakap yg aku nak cita pasai apa yg tejadi kat keta waja yg aku repair tu kan?
alkisah
ari yg biasa... aku p0n meneruskan p0jek aku dengan sungguh kemalasan... kenapa mesti aku wat ini p0jek s0rang diri? hadui lidey... itu punya jenis s0klan p0n ang nk tanya kah... da sebap tu keja hanglah! n 1m0re thing, sebap ang hanyalah *xxx* s0 sedar diri la wei! *yuhu*
pas ja beh, aku p0n jeng0k2 lah b0s aku repair keta. wah, ini peluang baek punya! cepat lidey pergi menuntut ilmu p0men! yaaaaahhhh mariiiiiiiiiii
rupanya beliau sedang repair waja, iaitu keta big b0ss haku... ada masalah pada brake...
lidey, hang tulung bukak taya sat... sambil dia duk letak stand bawah keta...
yuhuuu ini peluang baeekkk... da lama aku xpegang keta(repair) asik sib0k ngn p0jek ja. s0 dengan semangatnya haku p0n bukak lah. taya belakang... pam2 minyak etc... selesai... taya depan... pam2 minyak etc... selesai... rupanya baru aku tau, salah satu sebap bigb0s nk s0h wat brake dia... dia mau tunjuk itu brake disk dia baru tuka maaa... xpa2, aku wet banyak aku tuka lagi mahai punya *yuhu*
dalam duk kalut tu, akhirnya siap... tiba masanya utk test kehebatan brake beliau... time tu haku tarak... aku duk setel r0d besi nk wat trick(ntah camna ejaan) tiba2...
w0i lidey!!! mu maghi sini! (bajet skeeping kelate)
hang xkunci balik n0 taya depan, nasib bek xtecabut tadi... camna hang buat keja... camni ka nk jadi *xxx* ?
**********************************************************
itulah yg belaku... syukur pada Allah sebap perkara tu disedari sebelum depa test drive... sewaktu nk reverse keta... andaikata perkara tu lambat disedari, alamatnya, berganti la aku bumper depan sekali taya sekali rim serta mereka&kuarga mereka...
dapat hampa bayangkan dak, keta yg dipecut laju (nk test brake, mesti kena selaju mungkin) tiba2 tercabut salah satu tayar depan... xmampu dibayangkan...
(big b0s aku lak tu)
syukur...

1 comment:

Hanis Zashi said...

syukran2...part last....heee...
wow...dh mkin hebat adeq kita sorg neh...
ilmu mekanik ma...ilmu 2