Thursday, June 25

tiada tajuk

assalamualaikum...
hari ini adalah hari yg malu
??? apakah jenis statement itu??? ya benar, hari ini adalah di antara hari yg mungkin sampai bila aku xlupa. tambahan kaw da tesimpan lam bl0g ni. lagi xleh lupa. tiada ketawa huehuehuehue atau juga hihihi atau juga ahahahahah atau juga *yuhu* tiada. t0tally tiada. kerana hari ini aku sangat kemaluan... kemaluan? malu la dey...
ini suma gara2 b0s aku. bukan juga salah aku. juga salah sesiapa saja kecuali aku. sebap apa? sebap aku yg malu. oleh itu aku xbesalah. malu malu malu...
alkisah
hari ni big b0ss aku da kembali... 0leh itu aku akan berpura2 rajin sepeti selalu. eh, aku memang rajin. time tu aku duk pesah rak besi yg aku wat tu. besala, rak tu tinggi, s0 sepeti biasa aku juga memanjat rak itu dengan senang hati... dalam duk ralik pesah... kelibat manusia berbaju biru masuk ke lab sebelah. 0pk0s lah aku nampak. aku kan duk tempat tinggi... keja aku pas tu sumanya xmenjadi... tangan duk bukak skru... mata asik mencari kelibat manusia berbaju biru disebelah... 0h apakah benda budus yg sedang aku wat ni??? ntah. aku xtau!
pas selesai... aku duk bersantai di tepi lab melepak dengan b0s2 aku, juga big b0ss aku... dalam sy0k duk merapu... manusia berbaju biru itu muncul... tetunduk rapat ke tanah kapla si lidey nih... sabar... sabar... jangan kau renung dia lidey... dia hanya manusia biasa, bukannya manusia bermuka arnab... namun malangnya...
salah s0rang b0s aku yg keji da dapat baca pala0tak aku... ni disebabkan sebelum ni aku da tekant0i sebap merenung manusia berbaju biru itu tanpa mengerdipkan mata sekalip0n sebelum ni... itu pasal kali ni aku kena c0ver betui2 depan b0s2 aku... tapi... depa lebih hebat mentafsir perilaku aku...
dengan secepat kilat b0s aku terus s0und manusia berbaju biru...
xxxx, hang mau dak kat lidey? dia duk minat kat hang nih... hang ada awek dah??? dahla hampa satu negeri... el0k la duk dekat...
****************************************
beberapa jam pas tu... pihak tertinggi mai... macam besa, depa juga akan membuli aku tanpa belas kasihan... b0s aku yg keji nih p0n bukak mulut cita pasai tragedi tadi... namun xdisangka manusia berbaju biru muncul lagi... kali ni dari jauh pihak tetinggi panggei dia
xxxx! meh sini sat!
aku yg dah dapat agak apa depa nk wat kat aku terus blah... aku nampak manusia berbaju biru tu p kat depa, pastu blah...
*****************************************
aku juga terkant0i dengan big b0ss haku tuang curik tid0q lam keta... hapa nk wat... malu punya pasal... aku sembunyi la lam keta... sekali lagi malu besaq bila suma b0s aku ada kat situ time big b0ss haku s0und...
*****************************************
kini, satu department sudah tau cerita ni... begitu cepat berita tersebar... katakan pada aku... kat mana aku nak letak muka aku ni pasni... kat mana aku nk sembunyikan diri yg sekeping lidey ni bila manusia berbaju biru itu kembali lagi... mesti manusia berbaju biru tu ingat aku yg tehegeh2 nak kat dia sedangkan manusia berbaju biru tu aku c0nfirm musti dah berpunya... manusia berbaju biru tu kaw xdak yg bekenan m0h0ng lah... s0 aku sememangny sedar diri... lagip0n perkara sebegini xpernah terjadi dalam hidup aku walaupun aku s0rang yg ganas+brutal. aku amat malu bila muncul perkara sebegini... kat mana aku nak lari pasni... aku maluuuuuuuuuuuuuuuuuuu... aku hanya suka menjadi pemerhati dalam diam yg setia... aku xpenah tepikir lebih2... tapi bila dah jadi camni,
sekali lagi, aku maluuuuuuuuuuuuu...

* p/s : malu, malu. nyah kau dari lidey*

5 comments:

::Cik Ngah:: said...

Hahahahahahha.....pakai topeng,sure dpa tak tau e2 kamu.Sian kamu slalu kena buli ngan dpa.Apa kata kamu buli dpa balik.Meh kita sama2 buli dpa.Tak baik tau buli CikLidey nis.Semuga cepat sembuh nah.Amin.

lidey lim said...

ya...
amat kasihan pada lidey...
tunggu bila lidey suda jadi besaq p0k0k ny0q...
baru depa takuit...
huhuhu

Anonymous said...

hahhahah...lidey oh lidey...aku baru tinggai ang sebulan lebih,,,dah jatu ati kat org lain..ishk234x...sedey aku...:-)

lidey lim said...

ahahaha...
tula, sapa s0h ang p jauh2...
xingat nk balik sini... ahahaha
*yuhu*

Hanis Zashi said...

oh oh..dlm diam ek..heee....ana mcm nk tau jak cmna ciri2 nya..heeee...(bt pala gaban jak)agagagaga