Thursday, September 3

suatu masa dulu...

alhamdulillah...
akhirnya siap jugak assignment aku yg terbengkalai sejak 3minggu lepas... tugasan berkumpulan... biasalah itu. aku 0utsider, oleh itu sukar utk duduk semeja berbincang. sekali lagi melibatkan subjek peberet, math yg terkejut.
ekceli da bagi sama member aku dari minggu lepas lagi... but dia juz jawab s0alan1 jek.alasanya, xtau nak buat, oke den. we will d0 it t0gether. but clas gila pack, kebetulan dengan puasa. tada sempat. oleh yg demikian malam ni jugak aku siapkan dengan separuh gila se0rang diri walaupun ia kerja kumpulan. its funny when u kn0w n0thing b0ut it but u'r the 0ne wh0 s0lve all the questi0n. utk org lain mungkin xlawak. tapi aku...
teringatkan zaman sk0lah. time add math adalah time tid0r aku. time SMS aku. game time aku. baca n0vel. kacau orang. merayap. itu sahaja ada dalam rek0d bagi subjek add math aku. f0rm4-f0rm5. ntah apa yg aku pikirkan time tu. cikgu aku memang xhirau aku sejak awal taun f4. aku tada buku n0ta, tada buku latihan. beliau tahu. tapi pura2 xtahu.
dalam kelas, aku di belakang sekali. tiada sapa akan bagi pehatian. itulah tempat aku selama 2taun. mudah utk tid0r. mudah utk tuang kuaq.
seminggu sebelum SPM, cikgu datang ke tempat aku. kali petama dalam 2taun dia datang kat aku. time tu aku tengah baca n0vel. beliau datang sambil usap belakang aku
lidey, seminggu lagi nk SPM... try la study...
hanya 1ayat tu, n den dia blah...
kali petama beb... setelah 2taun... when SPM is just ar0und the c0rner... aku? tutup n0vel. berdiri&terus menuju kat tempat budak2 lain duk sibuk discuss s0alan...
seminggu sebelum SPM. apa sangat aku buleh buat utk tebus semuanya.
n0w, here i am
dah berapa sem aku survive subjek ni... xpernah lagi ada dalam gr0up p0inter terendah
dan sekarang
al0ne siapkan tugasan add math yg aku paling benci dulu... untuk sem yg terakhir aku di ipt, i'allah
h0w funny~ masyaAllah

No comments: