Wednesday, October 14

dia terasa

tadi aku baru saja sembang2 dgn clasmate aku. satu2nya n0n muslim dlm clas. sekadar mau amik berat(bukan jaga tepi kain org oke) dia selalu xmsuk clas skg ni. katanya ada masalah, tp xmau diceritakan. aku tanya lagi pasai presentati0n tamadun Islam. kenapa xmintak tlg sama aku setelah aku bepesan bekali2 supaya cari aku kalau xpaham. aku xsampai hati teng0k dia&s0rg lg kawannya terkapai2 sewaktu dengaq penerangan ustaz. xda sapa yg mau tawarkan diri saat pembagian kumpulan. akhirnya mereka hanya bedua sja dalam tugasan.
dia marah. tapi dia hanya pendam. dia katakan pada ku dia terasa. katanya dia bukan Islam. terpaksa belajar subjek sebegini. bila time presentati0n, org ketawakan dia. apa salah dia. xperlulah gelakkan dia kerana dia sememangnya xtahu. keliling bl0k dia cari org yg boleh bantu dia. tapi suma men0lak. katanya itu xsepatutnya tejadi.
aku diam saja. kemudian aku katakan padanya, lain kali kalau xpaham cari aku. semua orang xsama. biaqlah kalau depa xmau bantu. aku ada. kalau susah rujuk ustaz terus. aku perempuan. xmampu t0l0ng lebih2. i'allah aku akan carikan mana2 kawan laki yg aku kenal utk bantu dia kalau perlu. itu saja yg mampu aku buat.

dia tesenyum

2 comments:

pricon said...

Alhamdulillah... zaman poli aku dulu x jadi sedemikian sbb student non-muslim agak ramai.

Teruskan usaha Lidey.

lidey lim said...

terima kasih...
biasalah tu... tambahab budak2 sekarang ni. paham2 sajalah perangai depa, huhu
kena sabaq banyak2