Friday, January 29

uniknya pasangan ini

barusan tadi selesai majlis akad nikah pasangan yg aku kira amat unik. masyaAllah. terpana sebentar :)
masakan tak unik. ni kali pertama dapat aku dengaq sendiri lafaz akad nikah dalam bahasa arab. yalah, jarang lah yg gunakan bahasa arab dalam lafaz akad nih. memang lah ada. tapi memang jarang. amat jarang
masakan juga tak unik. kedua si lelaki&perempuan tahfiz alQuran. si lelaki lepasan alAzhar. dan memang tinggal lama kat sana. si perempuan tahfiz dari Insaniah
masakan lagi tak unik. mereka hanya berjiran. sebelah rumah. tapi tak penah mengenali sebelum tu. perkahwinan diatur oleh orang tua. caranya mudah saja. si ibu lelaki mintak hantarkan puding agar2 ke rumah si perempuan a.k.a jiran. bila si lelaki sampai si ibu perempuan mintakkan si perempuan yg t0l0ng keluar ambilkan puding agar2 yg diberi. n dats it! keputusan di buat. si lelaki setuju setelah melihat si perempuan. lalu majlis pertunangan di adakan dan tadi dengan sekali lafaz dalam bahasa arab, sah lah mereka menjadi pasangan suami isteri

aku hanya agak rapat sedikit dengan keluarga si lelaki. ibu&bapanya berasal dari Ind0nesia yg juga tahfiz dan merupakan geng2 kedutaan mesir. unik kan. kedua2nya merupakan guru aku. ustaz guru ku sewaktu kecil. walaupun dia tak mengajar aku. tapi dia paling sayangkan aku. hihi. ustazah guru ku sampai sekarang. dengan ustazah lah aku belajaq harfiah
aku kenal semua anaknya. kak raudhah penah menjadi guruku juga dulu selepas tamat pengajian di alAzhar. kak ain hanya sesekali menggantikan ustazah bila pulang dari alAzhar bila cuti sem. abg hafiz (ni la si pengantin) tak penah mengajar. hanya kelihatan beberapa taun sekali selepas tamat pengajian di AlAzhar. muthiq. hah dia ni hanya tua 2,3 taun dari aku. tapi sekarang mengajaq di maahad tahfiz setelah tak penah2 nampak muka sejak f0rm1 sampai la dah tamat pengajian di AlAzhar. si muthiq ini paling takut pada p0mpuan. mungkin f0bia sebap time kami kecik2 dulu ramai budak p0mpuan kat p0nd0k tegila2 kan dia sampai sanggup kejar dia utk ambik gambaq. tapi tidak termasuk aku lah. haha. sebap selalunya aku yg t0l0ng dia larikan diri. aku kan anak murid kesayangan bapaknya. ha ha. akhir sekali faizul hakim. masih di sek0lah rendah. dan aku memang tak penah main dengan dia sebap time dia dilahirkan aku sudah besaq panjang&tak penah jejakkan kaki ke rumah ustaz sepeti dulu

eh kenapa aku perlu cita panjang lebar tentang latarbelakang keluarga ustaz pulak. haha. mungkin over excited&sambil terkenang kisah lama. cuma sepeti yg aku katakan tadi, pasangan ini adalah unik. seunik kisah keluarga mereka

unik. unik. unik. :D

*sem0ga pasangan tahfiz ini diberkati dunya wal akhirah i'allah*
sessh0

2 comments:

kamu tahu. said...

menang unik.. bole buat komik kisah nie ..

seunik .. kisah cinta seorang nelayan. serius.

lidey said...

haha... ya kah.
apa lagi, mari kita karang k0mik pulak :D