Saturday, February 27

karnival malaysia inovatif 2010 (z0n utara)

alhamdulillah... diberi kekuatan lagi utk terus kekal bernafas&berpijak di bumi ini
sungguh tak terlintas p0n di 0tak utk aku tumpang sekaki j0in seminar sempena karnival ni.
kuasa wanita di dalam menc0rakkan kreativiti&in0vasi. hebat tajuk diberi. sehebat pengisiannya
bersyukur juga aku diberi kekuatan berdiri di hadapan sejumlah peserta yg datang dari serata negeri z0n utara&menyuarakan idea in0vasi sendiri walaupun aku sendiri tak pasti apa yg aku cakap kan. ha ha
ada juga yg terkejut dengan bidang yg aku pilih sekarang dibanding dengan penampilan&cara pembawakan aku. tapi sekurang2nya ia dapat membuka mata mereka2 yg hadir, walaupun tak semua bahawa syariat Islam tak penah membataskan kebebasan berilmu selagi tidak melampaui batas, bahkan Islam menuntut agar menjadikan ilmu sebagai teman sepanjang perjalanan hidup. agar mereka tahu, hidup bertunjungkan AlQuran&AsSunah itu amat manis. dan sekurang2nya ibu tahu, niqab itu bukan penghalang utk sese0rang itu bangkit lebih hebat, malah lebih kuat dari sebelum ni. i'allah.

alhamdulillah

sedikit inf0
  • kreatif = pr0ses yg melibatkan pener0kaan idea2@konsep@penyatuan idea&konsep sedia ada
  • inovasi = cara baru melakukan sesuatu dengan lebih efisyen (maksudnya macam idea dilaksanakan)
s0 kesimpulannya se0rang yg kreatif tak semestinya berin0vasi tetapi sese0rang yg berin0vasi memerlukan kreatif itu :)
apa kaitannya kreatif&in0vatif itu dengan wanita? memang banyak kerana salah satu bukti nikmat Allah adalah wanita memiliki intuitive (naluri) yg kuat berbanding lelaki. 0leh itu bersyukur&hargai nikmat istimewa itu

sessh0

No comments: