Saturday, October 2

lidey dan slang utara

bismillah...
kengkadang aku tak tahu, adakah slang utara aku di sini begitu tidak sesuai?
bos selalu tak faham pa aku cakap.
bila ke kedai or nak beli barang pun susah.
orang selalu pandang2 bila aku cakap kat tempat public.
selalu kena ajuk dengan client&customer&officemate bila terlepas slang utara aku.

tapi aku tak kisah. cuma kengkadang aku geram bila ada yg suka pertikai apa sebap aku masih berloghat pekat sedangkan dah lama duduk jauh dari tempat sendiri.

aku sayang slang utara aku. walau kadang2 terpaksa berbelit lidah cover cakap. tapi aku tak kisah. i'm proud of who i am ^_-

bukan apa, bila duk jauh dari kampong sendiri, rasanya hanya slang cakap tu saja yg mampu buat aku sedar siapa aku dan dari mana aku datang. senang cakap supaya tak lupa daratan lah :)


sessh0

No comments: