Tuesday, May 31

apa yang dicari?

bismillah...
barusan saja sampai dari kotaraya. alhamdulillah sampai dengan selamat walaupun tadi enak bergadai nyawa atas highway. ini lah masalah kalau naik dengan budak budak keta. setiap masa nak racing ja. kaw racing beradab tak pa jugak. eceh mengata orang~

tak banyak peristiwa menarik terjadi sepanjang di sana. ya aku hanya merayap siang dan malam tanpa mengenal waktu. namun banyak perkara yang aku temui dan perlu aku terima sepanjang perjalanan ini.

apa yang dicari sebenarnya? himpunan sejuta belia, untuk apa? untuk berkongsi ilmu, pengalaman atau apa?

bukan hiburan bapok dengan miming sambil menari terloncat atas pentas dengan bertudung&berjubah itu yang perlu dihidang pada belia. bukan dengan gelek dangdut sambil mengheret puluhan belia untuk gelek bersama. bukan itu.
geleng kepala. itu saja tanda protes yang mampu aku lakukan.

hari berkumpulnya belia.
di kelibat kumpulan kereta & moto serta kumpulan berbasikal aku mencari cari jika termuncul teman seperjuangan.

hampa.
yang ada hanya teman sepermainan.

patut lah.

inilah kehidupan nyata.
apa yang aku cuba buktikan?

1 comment:

cik ros said...

hye...thanks lawat blog..=>..
nice entry by the way..
(^__^)