Thursday, April 23

0h ulaq... 0h ular

assalamualaikum w.b.t
muahahahahahaha(aku suda ada gelak baru)
baiklah... pada arini ingin sekali aku menceritakan kisah yg aku rasa agak bes dalam sepanjang id0p aku ni... yaka bes... yalah tu lidey... sumanya hang kata bes... xdak benda yg xbes... hahaha...
alkisah
arini ari kedua la aku&geng aku agak merdeka! hihihi... merdeka apakah... ini kerana big2 b0ss yg disayangi xada... oleh itu b0s2 aku yg len mengambil aleh tamp0k pemerintahan... s0 paham2 lah apa yg jadik pada anak2 buah mereka sepeti aku ni. hahaha... tapi itu belakang kira. nanti cita len.
yg aku nak cita ialah pada tadi pagilah... pas ja bekpas aku berazam utk tidak mengulaq di p0t biasa kerana kemarin suda ada kisah itam*yuhu* oleh itu aku usya b0s aku duk repair apa benda ntah kat enjin keta... tetiba ja aku nampak satu kelibat...
aiy00kkkkk... apakah??? 0 my g0d! itu ulaq lah!
incik incik! ada ulaq!
mana mana????
tu! tu! yg pasti bukan kaler ijau!
aku& dua orang b0s len terus ik0t itu ulaq... memula beliau st0p dekat bawah keta testing. pastu gerak sket kat m0t0... maybe cuz b0s aku tu bagus sangat, nak halau dengan membaling b0t0l+batu ke arah beliau(tidakan yg kurang sesuai) beliau terus nk meluru masuk dalam lab!
sib bek sebelum tu aku sempat merembat 2 batang kayu. mana bleh biaq!
kaw beliau l0l0s masuk lam lab, ini bemakna keselamatan student+staf+sesiapa saja akan terancam! belasah ja lidey! demi keselamatan yg lain!
tanpa ragu2 lagi... bismillah...
tup! (ini adalah bunyik oke)
ular itu selamat berada di bawah kayu yg aku tekan di atas badan beliau(adakah ayat ini betui? maaf aku xtau) s0 ular itu mer0nta2 di bawah kayu itu.
cepat amik penyepit! sy xmau bunuh dia! kita buang ja dalam petak tu!
b0s2 aku yg masih gabra xbegerak
la cepatla amik penyepit wei!
penyepit sampai di tangan... aduss dibaginya aku tangan kiri... mana la aku tau guna tangan kiri. dahla penyepit tu besaq...tangan kanan duk pegang ulaq...
t0l0ng mai kepit pala dia sat! sy mana reti guna tangan kiri!
...diam...
la mai la cepat!!! tangan leng0h dah ni!!!
sat2 nak p pangei depa yg lain!
aduhaiii... b0s2 ku... dah sampai yg lain p0n sama jugak... disuruh sepit kepala uncle ulaq tu depa xmu...
akhirnya ulaq tu bejaya dibuang jugak walaup0n xmasuk lam petak... tapi xpa... aku tau ulaq tu paham punya... i'allah beliau xkan ganggu kami lagi sebap beliau tau yg aku xberniat nak bunuh beliau...
cuma yg aku agak terkilan kerana aku terlupa d0a untuk halau haiwan buas&bahaya. inilah akibat kerana da lama sangat lalai dengan dunia... aku hanya mampu istighfar sahaja time duk tangkap ulaq tu...
dan
xsangka... aku yg tangkap itu ulaq... dalam ramai2 staf yg semuanya lelaki... sedang hanya aku seorang perempuan...
*p/s : alhamdulillah. jangan kau riak wahai lidey.yuhu*

6 comments:

alem said...

cewah...
hahaha

Anonymous said...

apa ulaq-ulaq?ularrrrr la....muahahhahaha..padan muka,dah terkena..

PrinCess AiK0 said...

Fuyooooo...ebat2....CikLidey dh jd hero las..eh silak..heroin...kehkehkeh...Utamakan Keselamatan kamu k.

*pemilik ini punya bl0g* said...

alem> agak kembang l0rh..
*yuhu*

*pemilik ini punya bl0g* said...

mr. anonymous> ia adalah l0ghat perlis kesayangan... hahahahaha ulaqqqqqqqqqqq.....

*pemilik ini punya bl0g* said...

princess aik0> muahahaha... tenkiu. time tu telupa nk pikir keselamatan diri... duk ingat keselamatan orang len jek *yuhu*