Saturday, April 25

match maker?

assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua m0ga bahagia
(salam versi nasyid)

pada malam ni aku xdak alkisah kerana malam suda lewat s0 xdak idea mau tulis. sekadar mau mengenang apa yg duk tepikir lam benak ati ku ini *yuhu* apakah yg aku tepikir?
hahahaha... semenjak 2 menjak ni aku suda jadi itu matchmaker, itu t0kguru centa, itu kaunsel0r permasalahan jiwa kacau&sewaktu dengannya... err actualy da lama aku berkhidmat cuma 2,3 menjak ni khidmat aku sering diperlukan(p0m0t diri)
baru tadi p0n s0rang member aku mesej... awek dia wat hal... s0 akhirnya aku terpaksa pulak pujuk+ceramah sama awek dia... sebelum tu rakan sejawat aku pulak duk risau pasai awek dia yg nun belajaq jauh... sebelum tu lagi aku bejaya menyatukan pasangan yg sem0ga bahagia i'allah... dan hampir juga tiap hari aku asik kena dengaq rintihan mereka yg kesunyian&perlukan teman...
s0 sekarang ni aku bukan lagi digelar lidey si suka tid0q@makan tapi suda jadi lidey si matchmaker... sungguh xadil...uhuk (bajet sedih)
namun begitu janganlah salah sangka di atas kesedihan aku... aku gembira&bahagia dengan tugas sebegini kerana dapat tulung kawan2 yg memerlukan... yg paling aku heppy bila depa heppy dengan hidup baru depa... sy0k bila teng0k depa mai jumpa aku sambil cita kesah centa depa tu... mesti aku senyum sengs0rang...
alhamdulillah... baguihla kaw hampa dah oke... pasni kena jaga hubungan el0k2... kaw nak hubungan berkat jangan duk wat benda xtawan hala... hampa senang aku p0n senang...
tu ayat yg selalu aku bagi kat membe2 aku... ada jugak yg tanya, ang duk ejas marka kat orang, ang sendirik xdak. hapa cita ni!
xmengapa aku hidup sengs0rang... sebap aku xpenah kese0rangan...ada lagi perkara lain yg harus aku kejar dalam hidup ni...

2 comments:

Anonymous said...

hahahha...ang satukan org?
satukan pasangan kapel?baik ang putuskan jer...ikatan xhalal,watpe nk kekalkan...mereka akan sentiasa wat maksiat dan dosa..mereka kapel,blum tentu mereka akan kawin..kesian kat pompuan tu,kalo mereka putus, n bila nk kawin,msti xdapat yang baik,sbb dia pun dah dicemari cinta xhahal..hahah..jgn marah..baik ang suh depa kawen or bertunang...ikatan halal,yang Islam gariskan...

*pemilik ini punya bl0g* said...

hahahahah...
ini kerana mereka belum sampai ke tahap sedemikian...
dan kerana itu jugalah gunanya matcmaker... supaya mereka jumpa teman yg sesuai dijadikan teman hidupppp
*yuhu*