Wednesday, April 8

bulandipagarbintang

...salam sejahtera...
~malam bulan dipagar bintang
makin indah jika dipandang
bagai gadis beri senyuman
pada bujang idaman
andai kasih ingin dimanja
dengan cumbuan mesra
untuk penglipur lara
penawar di asmara

makam bulan dipagar bintang
tambah seri cuaca malam
murni sungguh ciptaan tuhan
bulan bintang lampu alam
andai kata bintang menyepi
bulan tidak berseri
malam menjadi sunyi
tidak berseri lagi~
- Tan Sri P. Ramlee + Seniwati Saloma -

* p/s : ntah mengapa aku agak menjiwakacaukan diri sendiri... teringat pulak lagu2 peberet aku yg dah lama xku dengaq... sungguh mendamaikan... rindu aku zaman muda2 lu... hahahaha(macam aku tua sangat la nih) ya ya aku memang sudah agak tua. *

4 comments:

PrinCess AiK0 said...

betul...betul..betul...lagu ni best...cik lidey pon layan lagu2 lama yea?

*pemilik ini punya bl0g* said...

hahahah mustilah...
kita jiwa n0stalgia
;"p

PrinCess AiK0 said...

ke ada kenangan lama nih?huahuahua

*pemilik ini punya bl0g* said...

hahahhaha...
tidak lah begitu tuan puteri...
cuma hamba memang bejiwa nostalgia
;")
*yuhu*