Friday, July 31

cerita panjang d0raem0n...

ekceli mungkin juga aku punya k0ndisi yg xstabil membuatkan aku jadi agak kegilaan. ntahlah, aku xtau. sebap letih pagi tadi, aku xsempat p0n hantar ibu ke stesesn bas. agak terkilan. sedih. kecewa. aku semahunya ingin serve ibu walauapapun jadi. yalah, anak dia ni kan pemalas. tapi @least aku buleh berbakti dari banyak segi lain. aku hanya sempat peluk ibu saja. time bila dia keluar juga aku xsempat pandang. semuanya kat rumah tunggang langgang.
itu baru hal kat rumah. rep0rt aku. lagi satu hal. ntahla. memang salah aku k0t sebap lambat buat. yalah, orang lain habis keja awal, aku ni kena sambung c0ntract lagi. orang da nak masuk balik, aku baru kalut nak merasa cuti. xdan cuti, kena kejaq ke sana sini. bantu orang. itu da sebati dalam diri aku. tapi t0l0ng bukan sebarang t0l0ng! f0rget it. nak c0py paste buleh saja, tapi sebap aku ada special case, sumanya xbleh nk tiru.lagip0n tiru rep0rt&assignment orang adalah perbuatan yg sungguh xmach0! 0h n0 n0~ aku hanya tiru yg inv0lve pengiraan saja. hahaha. apa nak wat, otak kira2 lembap!
itu hal study+keja... xmasuk lagi indipendence life lagi. sekarang aku susah hati untuk cari peluang kumpul rezeki. apa nak buat. baru2 ni ada pr0b dengan bisnes yg aku duk buat. mau mintak t0l0ng sama sapa lagi... family? aku xkan nyusahkan depa. aku xkan kaitkan depa dengan kesusahan aku. aku punya hidup. jika nak senang, na bleh gantung harap pada depa. sepatutnya depa yg gantung harap pada aku. banyak tanggungjawab aku kena selesaikan. duit... duit... aku xperlukan duit untuk hidup. tapi kehidupan ni perlukan duit. rezeki Allah ada dimana2. xperlu aku risau tentang itu. xmungkin aku akan meminta2. jauh sekali nak senang dengan bukan usaha sendiri. usia muda bukan alasan untuk aku besenang lenang&menyusahkan parent aku yg da sedia susah utk bela aku selama ni. 0rang penggil aku si kecik yg tabah, depa xtau apa yg harus aku k0rbankan untuk jadi setabah ni. aku xhebat. tapi aku berjuang dengan cara aku sendiri. aku xperlu pujian orang kerana pujian adalah musuh utama aku. itu pesan ibu.
habis bab cari duit, ada bab pers0nal lagi. aku xtau apa pasal manusia harus ganggu hidup aku. ak xpenah ganggu hidup orang. kaw ada p0n, itu dah memang h0bi*yuhu* aku juga xtau untuk apa mereka berhabis-habisan semata untuk dapat label lelaki berAwek. xpada habiskan duit untuk perempuan yg bukan bini dia p0n. kecuali dia habiskan utk pelaburan tagih budi. 0ps itu sensitip. berapa ramai kawan aku yg ditaja pakaian, makan minum, yuran study, sara hidup oleh pakwe depa. aku xcamp0q dlm hal tu. ia hak masing2. dalam dunia ni sapa yg xtau kapel itu haram? s0lat itu wajib? suma orang tau benda tu. hanya nafsu yg menafikan. aku xkisah jugak. sebap aku juga manusia. ditambah pula dengan sifat perempuan yg lemah. sapa tau ntah2 satu hari nati aku juga jadi macam depa? itulah gunanya sifat takut pada Allah. m0ga terhindar dari segala macam dugaan. tapi aku masih lagi perempuan. perempuan yg lemah. aku juga xtahu sampai bila aku mampu bertahan jika saban hari ada saja dugaan yg timbul? ada saja yg datang menguji? xkesah jika sekadar nak uji, sebap ujian itu lah yg buatkan aku lebih kenal dunia sebenar. tapi jika aku tewas dengan ujian itu, tiada bezanya juga aku dengan mereka yg lain...
aku jarang ceritakan apa2 saja kat sesiapa saja... aku tiada tempat tertentu utk mengadu... bagi aku xperlu kita menyusahkan orang lain untuk dengaq masalah kita. untuk apa? sekadar utk rasa lega sikit dalam hati. yalah lega, next 5min, u'l feel the pain again. its juz ab0ut urself. n0thing pers0nal between u&Allah. cakap saja sama dia. tapi besala. aku p0n manusia juga, bukannya arnab. kadangkala terlepas juga cerita. macam sekarang ni. cakap saja lebih. memang dasar lidey. haha
ini jalan yg aku pilih... ini laluan yg aku inginkan... ini kehidupan aku... aku tau apa aku nak... aku tau apa yg aku kejar... namun kadangkala sifat lemah ini memaksa aku untuk t0leh ke belakang kembali dan mengalah... itu perkara biasa... Allah lebih mengetahui... itu yang pasti


No comments: