Sunday, July 12

malas

awatla cik ni malas sangat...
w0000iiiii mangkit woooooiiii~
itu adalah ayat yg selalu di ucapkan oleh ibunda tercenta... sumanya sebap aku ni peMALAS.
malas
apa definisi bagi malas... ekceli banyak pendapat pasai malas... aku rasa aku dah p0n p0st entry pasai malas ni dulu... s0 xmu elaborate pasai benda ni dah... cuma aku sendirik p0n agak sedih dengan keMALASan yg aku miliki sehinggakan menyusahkan banyak pihak terutama sekali ibu...
sungguh, aku cuba meRAJINkan diri aku... namun setakat ni, prestasinya amat mengecewakan...
sebap tu aku merajinkan diri keja, cari duit, study, etc... utk menggantikan kemalasan aku utk wat keja umah... aku mampu meRAJINkan diri dalam suma perkara, namun TIDAK pada kerja2 rumah (masak, cuci pinggan, kemas umah) aku juga TAK TAHU MENGAPA.
aku tahu keMALASan aku ni xmenguntungkan sesiapa namun aku xmampu utk RAJIN.
oke, en0ugh with all this peMALAS matter... sh0uld g0 t0 sleep n0w... kena bangun awal, nak masak k0teaw thai utk bekfas...juga mau p kelas harfiah... juga mau attend majlis bacaan Yaasin...
mungkin ini saja caranya utk mengubat kekecewaan ibu, juga kekecewaan aku...
allah xkan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan mereka mengubahnya sendiri
oleh itu, berubahlah sementara masih berkesempatan lidey!

No comments: