Thursday, August 20

kasihan, dia tewas lagi

bismillahirrahmanirrahim...
alhamdulilah... presentati0n+interview aku bejalan lancar. syukur cuz dapat lec yg ok. syukur jugak sebap segala s0alan dapat dijawab dengan jaya&c00l (riak pebuatan keji) apap0n, bukan tu tujuan aku menulis ini malam
alkisah
xsampai ati aku teng0k sahabat aku mengalirkan air mata akibat dilukakan oleh lelaki. aiceh, bukanlah luka kena belasah@toreh ker, but ini luka dalam hati lah. ntah untuk kali keberapa dia menangis untuk lelaki yg entah kali keberapa yg penah ada dalam hatinya (ayat putar arnab)
aku? aku hanya mampu duduk diam di sisinya. melihat dia menangis. air mata yg keluar tanpa dipaksa. sahabat2 yg lain memberi nasihat, j0d0h xkan kemana. pasti akan jumpa yg lain juga. itu kata mereka. namun hati yg sedang parah dengan luka xmampu mendengar semua itu, lalu dia merayu minta dihentikan segala nasihat tu. kan aku dah kata. lebih baik duk diam!
saat2 camtu bukan kata nasihat yg diperlukan. bagaimana nasihat mau masuk 0tak sedangkan kepalanya dah nak melet0p dan hatinya penuh dengan luka. dia hanya perlukan penawar. namun xdak sapa yg mampu berikan penawar itu. dia sendiri yg perlu mencarinya. cukuplah sebagai sahabat setia menjadi saksi kelukaan hati, menjadi tempat utk melampiaskan tangis air mata, dan sentiasa menjadi pendengar yg berjaya sambil jutaan d0a agar dia peroleh semula ketenangan dan bertemu penawar. itu sahaja.
katanya, dia sudah payah nk pecaya sama lelaki. baik manap0n lelaki tu, pasti dia tetap akan lukakan kita. itulah lelaki. aku? diam saja. orang tengah jiwa kacau, semuanya ayat camtu. kaw 10x putus cinta, 10x ayat yg sama keluaq. bukan masa lagi untuk aku buka mulut. apa lelaki tu dah buat? 0h xdak la teruk sangat. lelaki itu hanya tinggalkan dia biarpun dah puas merayu dan sekarang sedang memburu awek baru. itu saja. dan aku juga kenal lelaki itu. kawan aku juga. what a life.
dalam kelas, dia xmampu f0kus. dia ketawa tiba2. aku? hanya usap belakang dia dan membisikkan sesuatu. sabar. namun dia masih xtenang. aku tulis sesuatu atas m0dul dia.
la taqaf wa la tahzan. innallaha maana.
time pulang, sekali lagi sekadar berpesan. ingat Allah. jangan buat benda gila. jangan buat xtawan hala. teriak saja b0leh. dia tersenyum. sempat juga aku terlebih cakap, inilah hikmah Allah letakkan batasan dalam hubungan lelaki&p0mpuan. sem0ga dia paham...
sebelum pecut ex5 pulang, aku sempat menjerit kat dia... innallaha maana... sesungguhnya Allah bersama kamu... giliran aku pula yg tersenyum...

1 comment:

PrinCess AiK0 said...

Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman:
"....boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi(pula) kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu;Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)"
1)Cintai lah Allah SWT
2)Cintai lah Rasulullah SAW
3)Cintai lah ibu,bapa & keluarga
4)Cintai lah diri sendiri
5)Cintai la sesiapa yg kamu mahu(boypren,gelpren,kwn2)
Lastly,Caiy0k2!!!!hehehehehe