Wednesday, August 5

lewat

salam pagi nisfu syaaban... :)
sepatutnya kemarin aku p0st kan entry but semalam aku agak kalut, ntah kalut dengan apa. biasalah aku kan. 0h ya aku p pasar malam. teman ibu beli ikan utk buat lauk sahur ini pagi. dalam hujan renyai2, aku redah besama kekuatan ibu dan niqab yg dipakai... perasaan? xtergambar masa itu... hanya Allah yg tahu...
kemarin juga aku terleawat ke kelas. ini gara2 melayan mimpi rekaan uncle syaitan laknatullah. agak aneh mimpi itu. mungkin perangkap utk aku telewat subuh. kelas petama sesi pagi aku ialah bengkel. dalam jadual da tetulis 8am tapi suma warga Jabatan Kejuruteraan Mekanikal tahu yg apabila ia tertulis pukul8, maka kami perlu terpacak di sana pada pukul 7.45am, dan kengkadang lebih awal.ia bertujuan untuk besenam&jika ada apa2 pesanan cinta dari lec kepada kami. selalunya kami akan lari keliling bengkel ntah berapa r0und(ikut m00d lec), l0mpat bintang(bilangan juga ikut m00d lec), pumping s0metimes&macam2 lagilah. ini juga bermakna, jika anda terlewat... hahaha mungkin kehadiran anda akan tinggal arwah, atau juga menanggung malu di depan berpuluh pelajar lain.
dan secara rasminya bagi sem baru ini, kelewatan kelas dimulakan dengan kehadiran lewatku *yuhu*memang aku da bajet akan kena teruk punya, tambahan kaw ada lec2 semp0i. imagine, aku lari start dari p0nd0k guard, naik bukit, merentasi jabatan lain, turun bukit (sebap jabatan aku paling hujung), naik turun tangga... lebih malang lagi beratus2 student juga sedang bes melepak menunggu kelas dibuka. aku jadi mangsa diusyar&digelak. tambahan masuk jabatan sendiri... suma orang buleh agakla, dengan pakai baju bengkel... lari tecungap2. c0nfirm lambat!
aku nampak depa da start stretching. yaaahhh kuatkan diri...!!! aku meningkatkan kelajuan larian, terus baling beg sandang aku ke tepi sambil berlari (bajet style) dan menuju ke arah ger0mb0lan lec. buat muka kesian sambil tercungap2, sekali lagi aku salahgunakuasa...n guess what? aku lepas la dey!!! alhamdulillah...
tapi ni aku rasa sebap aku punya nasib baik ja... jarang la aku selalu bernasib baik ini macam... kena berjaga2... dugaan Allah ada di mana2...

No comments: