Monday, September 14

kena teg0r

salamattt...
arini, ada s0rang member aku kena s0und teg0r ngn ustaz. katanya, pakai selendang yg jarang itu sampai menampakkan aurat rambut. ditegurnya pemakaian matrix kad. dikaitkan pula dengan c0ntact lenz yg dipakai. disuruhnya buang. seluarnya dikatakan ketat. ditanya tentang ibdah terawikhnya. dipertikaikan tahap keimanannya.
aku hanya pandang dari jauh. aku kenal hambaAllah ni. sem0ga beliau xkenal aku, aminnn~ bukan takut apa, tapi sudah kenal benar sifatnya. mujur tiapkali aku ada di pusat Islam dulu, hanya kadang2 saja beliau ada. jika tak jenuhlah nk mengadap sifatnya itu.
tapi matanya jatuh juga pada aku. angguk&senyum h0rmat diberi. aduss dia nampak jugakkk~
"kamu teng0k kawan kamu, awat xpakai macam dia. teng0k dia pakai el0k saja. siap pakai handsock lg. macam tu la bagus. tutup aurat. ha kamu, awat kamu xnasihat kawan kamu suh pakai macam kamu jugak? kamu kawan baik dia kan? awat kamu bagi dia pakai camni?"
*tesengih saja* aikkk... aku p0n kena jugak??? dah agak dahhh...
nasib baik nset beliau bebunyik. s0 pas sedikit lagi tazkirah utk kawan aku, dia p0n blah. malu si kawan aku. ustaz dikatakannya kejam.
aku diam saja. terpikir kata2 ustaz. terpikir kata2 si mmber.

7 comments:

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

salam ziarah :D
ramadhan kareem..
ditegur depan2 org ramai cenggitu ke..

lidey said...

ramai jugak yg nampak ustz tu jerit panggil...
n den dia bagi ceramah kat situ jugak, di mana dia berdiri... kiranya suma yg lalu lalang nampak la...
huhu...

HanisZashi said...

asalamualaikum..halamak cam kenai ja beliau tu sp...ehemm

lidey said...

waalaikumussalam...
hihi memang enti kenal p0n...
sapa xkenal ngn beliau tipu lah...
hahaha

HanisZashi said...

hakhak..sudah agk lah...isk isk...yg tu x daye nk wat pa2...

~akuni~ said...

Kighanya tanggungjawab ustaz tu lepaih dah.... tanggungjawab kita gena?

lidey said...

haha... mari sama2 pikir :D