Thursday, November 19

insap... s0b s0b @_@

rasanya walaupun arini xbegitu meletihkan, aku berjaya menidurkan diri sendiri untuk temp0h yg agak panjang... xpaham betui lah aku kat diri sendiri. apa yg best sangat tid0q tu ha???
neway, 2,3 menjak ni aku adalah amat busy (termasuk arini but saja2 buat macam xdak kerja) s0 disebapkan keseb0kan ini aku sudah lack of idea mau p0st apa entry di sini. itu pasal lah bl0g aku sekarang p0n macam orang yg mengant0k tengah tidur. tarak bes langs0ng. hakhak
namun tujuan entry kali ni bukanlah untuk cerita betapa mengant0knya aku, atau juga mengant0knya bl0g ku, tatapi adalah karena ingin menyuarakan keterharuan aku terhadap apa yg tlah terjadi arini. yup, agak terharu... walaupun sikit ja la
arini ada melawat salah satu ipt di kedah utk teng0k presentati0n f0r final p0jek depa. n seri0usly, i was sh0cked. the envir0ment, perghhhhhh... jauh beza dengan di tempat aku. dengan kafe, upsss rsaanya c0mel lagi dipanggil kantin :) bilik kuliah atau mach0 digantikan dengan classr00m, memang t0tally different dari apa yg kami bayangkan. namun kata kawan aku, n0 w0nder... ni adalah salah satu ipt tertua di malaysia
bukanlah memandang rendah, n0... sikitp0n xpenah terpikir. but aku rasa terharu&terkejut. camna depa b0leh terus menuntut ilmu di situ dengan penuh rasa syukur sedangkan di tempat aku... sumanya k0n0n serba xkena walaupun ipt aku adalah antara yg terbesau di malaysia... t0ilet yg cantik, luas. bilik kuliah yg selesa, lab&bengkel A class punya, cafe yg gila bapak besau... just name it. sumanya ada di tempat aku. tu p0n masih ada yg xsyukur...
dan dalam duk usyar2 final pr0jek depa, aku ada tertarik kat satu pr0jek tu, MESIN PENOLAK LAKSA. dengaq nama mesin p0n rasa cam da semp0i. digunakan dalam kehidupan seharian (industri) praktikal, k0s b0leh tahan&penerangan yg menyeluruh. memang kena sekali dengan objektif dia. hasilkan utk industri. bukan sekadar perlu b0mbastik, tapi perlu ideal&l0gik utk dik0mersialkan
memang banyak lagi mesin2 lain tapi ntah aku suka sungguh dengan mesin ni. tambahan lepas dengaq presentati0n depa. memang mantap. biarpun ada jugak kekurangan pada cara kerja mesin, tapi buleh diupgrade lagi jika betui nak komersialkan. antara mesin lain, mesin cuci tingkap, pengasing minyak dalam air, mesin padi, kemek tin aluminium, mesin penetas telur ayam p0n ada. mesin penghancur sisa makanan, mesin buat air s0ya, etc. memang unik idea. but kegunaan dia masih boleh dipers0alkan (cei dari tadi duk up up mesin laksa ja, ada apa2 ker)
b0leh dikatakan hari ni agak penuh dengan ilmu sebagai panduan kelak. time balik tu pas turun ja dari bas, aku pandang tempat aku menuntut ilmu tu puas2. sampai kawan aku p0n pelik. tetiba bleh berjiwang di tengah padang. hakhak. ya, aku bersyukur dicampakkan di sini... aku bersyukur... jika diberi peluang sambung lagi, nak saja aku tetap di sini i'allah...

*kenangan di situ. nak cari signb0ard ipt xjumpa. kat sini p0n jadi lah.cari mana aku*




p/s :tahniah kat anak menakan ku si harz muqry atas keputusan upsr beliau. alhamdulillah... camni la anak menakan kesayangan makcik! upsss kant0iii... makcik rupanya hang ni lidey :p

No comments: