Saturday, November 21

jatuh cinta dengan...

...suasana penuh ukhwah... penuh kegembiraan...
rasanya ini kali petama aku hadir dalam majlis walimatul urus yg impaknya cukup kuat bagi ku... mungkin xsia2 ibu paksa aku utk jadi drebar beliau&geng utk attend itu majlis. sangkaan aku, ia hanyalah seperti kebanyakan lain namun hati aku da mula bedebar tatkala sebuah van putih yg penuh ngn manusia berk0piah putih&sarat dengan peralatan muzik mem0t0ng sibuntal. sah, ni mesti nak p tempat yg sama dengan aku.aku cam drebar van tu sebap da jumpa kat petr0nas tadi. hakhak. tekaan aku tepat. kami di jalan yg sama.
kini aku berdiri tepat di hadapan pintu masuk... tercengang. "ibu, betuika ni kenduri kawin?"
terpampang di depan aku signb0ard mahad tahfiz ****. berdiri di hadapannya beberapa anak dara yg c0mel berbaju kurung+selendang pink tersenyum manis menyambut kedatangan tetamu. sapa la bebudak ni. kedatangan kami disambut dengan senyuman&salam ikhlas... di samping depa ada beberapa orang yg aku assume family pengantin... semuanya bertudung labuh... sebelah laluan lelaki penuh ngn manusia berjubah putih, berserban, berk0piah. ada yg muda, ada yg tua... pelik... apasal banyak sangat ni? tempat aku duk dengaq ceramah p0n xda sebanyak ni...???
sampai di tempat makan, anak2 dara yg c0mel t0l0ng bubuhkan nasi&lauk sambil tesenyum... ada yg hulurkan air... bagus gila katering ni. xpenah aku jumpa team katering berbaju kurung. sambil usyar tempat duduk... baru aku perasan... 98% bertudung labuh. 2% berniqab... what the???
aku? aku jalan tertunduk2 saja. malu deh. pandang diri pandang depa. macam langit&bumi.
time makan tu rasa cam ser0n0k sangat... walaupun penuh dengan orang, tapi xterasa p0n serabut. xlama pastu, ada dengaq s0ra menyanyi. rupanya budak2 yg aku nampak dalam van tadi duk bernasyid...
apakah tempat ni... pasai apakah suasananya sungguh lain dari biasa.... sapa depa ni... tu ja yg duk bemain kat 0tak aku...
beruntung lah mereka... tahniah ustaz kerana akhirnya berjaya jugak temukan teman hidup i'allah dunia&akhirat... tak aku sangka beginilah suasana dikelilingi mereka yg sentiasa mencari redhaNya. majlis yg sederhana tapi cukup terasa barakahnya melimpahi semua tetamu yg hadir... berbahagialah mereka diraikan oleh anak didik&saudara seperjuangan...

baru aku tau, kat perlis p0n ada mahad tahfiz p0mpuan, i'allah destinasi aku seterusnya
~~~


*geng saudara baru bersama ustaz kesayangan depa. geng ibu la suma ni. aku jadi p0t0graper xbetauliah saja. sem0ga berbahagia dunia&akhirat i'allah*

No comments: