Monday, January 25

bercampur baur

sumanya bercampur baur. lebih kurang macam r0jak. tak. salah. r0jak sedap. ok lah. lebih kurang macam makanan kucing. sedap dimakan kucing tapi tidak manusia
aku frust. aku lembap. lembap mengalahkan siput baba
aku langsung tak da kemahiran. tak ada bakat
pr0jek yg orang da siap 2,3 hari lepas aku baru siapkan harini. tu p0n setengah mati buat. sedangkan baru p0jek gegas ja p0n
welding. pakai arc machine. setakat larian kumai. tu p0n huduh. nak buat tap p0n tak bleh. lekeh. lembap. memalukan. aku memang frust
aku frust. kena layan manusia otak kanak2. lebih tepat, lelaki ber0tak kanak2. apakah bleh bergurau dengan anak dara orang bertepuk tampar? cuit2 pinggang? gilakah?
bila ditegur katanya berlapik. gilakah. sapa ajaq boleh bergurau senda lelaki perempuan walau berlapik? tak sengaja terkena tanpa niat itu hal lain. ini memang sengaja sesuka hati. kanak2 p0n tahu perkara tu oke. aku memang frust
aku frust. juni0r p0mpuan sem ni suma dr0p bengkel. lec p0n tekejut. letih? tak l0gik lah. habis yg sebelum ni seni0r tak letih kah? ya, ini subjek pilihan. dr0p lah jika mau tapi kamu tak kan telepas dari subjek ni jika mau sambung study nanti. tapi nanti kamu bukan saja akan letih malah akan lebih tensi0n dengan subjek2 lain yg t0ugh&final p0jek yg perlu diuruskan.
adik2 ku. ini pilihan kamu. jika kamu tak suka kamu bleh saja p0h0n tukar c0urse. tukar saja&kamu tak kan perlu pikir lagi. tapi kamu sudah pilih utk hidup dalam mekanikal. sehingga kini sem terakhir. sepatutnya kamu sudah paham apa risik0&tekanan yg ada dalam bidang ni. masakan kamu tak bleh tahan dengan kerja2 mekanikal sedangkan kamu pilih utk berada di bidang ni? masakan se0rang nelayan tak sanggup menebar jala mengaut ikan sedangkan itulah hidupnya? (ini perumpamaan oke)
kepakaran b0leh dimiliki. minat b0leh dicari. mahir@tidak tak penting sebap yg lebih utama adalah survival kamu dalam bidang ni. ya, semua orang tak sama tapi masing2 punya limit sendiri. buat sekadar yg mampu walaupun xsehebat yg lain. itu lebih baik dari mengalah sebelum mencuba.
sekali lagi, aku memang frust

*cei, nasehat org pandai. sendiri duk buat frust pulak. haha. ekceli ini luahan hati&banyak ditujukan pada diri sendiri saja. i lap all of u my juni0r. buat lah yg mana rasa sesuai. its ur life th0. but d0 c0nsider 0n each w0rd i'v wr0te :) *
sessh0

2 comments:

Anonymous said...

misali akak sorang ni terhadap addik2 juniornya.,

lidey said...

l0ya aku baca. haha