Saturday, January 23

kerja

hari ni
hari pertama aku jejak kaki sebagai pekerja di kedai itu
yah, kaku kaki ku (cuba sebut cepat2. rasa macam bes pulak) seketika
suma orang sebuk dengan hal masing2
ya, salah satu kekurangan aku kini
aku dah jadi sepeti tidak tahu bergaul dengan orang
aku sudah jadi budak yg xcakap banyak dengan orang
aku hanya tau buat keja sendiri sambil layan 0tak
aku kena belajaq buat air minuman pasni. juga belajaq uruskan hal r0ti2
gila rasa macam xpecaya aku buat 2hal yg betentangan gila pada masa yg sama
  1. masak (hal dapur. buat minuman, cuci2, etc)
  2. kerja mekanikal (mesin, welding, etc)
aku tak berapa suka bila ditanya tentang hal transp0rt aku. aku benci nak mengaku si buntal itu kepunyaan sendiri. aku benci nak mengaku kos si buntal tu sepenuhnya ditanggung sendiri. aku benci nak mengaku umur sendiri. aku benci nak mengaku asal usul sendiri. aku benci nak mengaku apa2 yg aku xsuka orang tahu. sebap, manusia2 itu akan menunjukkan reaksi tekejut&excited. kemudian akan mengucapkan kata2 yg manis&pelbgai. yg akhirnya akan membuat aku gumbira&lupa daratan. aku benci. aku benci utk rasa begitu. aku takut Allah turunkan bala lagi padaku atas kelupa daratan&riak yg xsemena2 muncul. sungguh aku da t0bat&xsanggup nak hadapi bala akibat sifat2 terkutuk itu. haish.

kata ibu
sapa puji berk0yan2 di depan biji mata+batang hidung kita adalah musuh kita
tapi sapa yg mengkritik di depan mata+batang hidung kita adalah sahabat kita
kerana jika iklas memuji tak perlu terlalu berk0yan2&biar lah dalam hati, atau @least puji di belakang kita

sampai sekarang aku masih ingat pesan ibu kerana suma kata2 ibu itu amatlah benar belaka

sessh0

4 comments:

pricon said...

Ya mmg 2 hal yg bertentangan... so jgn termasukkan skru dlm kek pulak, tercekik customer nti susah.
Hah, rajin tu bagus tapi kesihatan kena jaga yer.

lidey said...

haha... terima kasih atas pesan tu.
i'l keep that in mind :)

Anonymous said...

ibu adalah terbaik. banyak katanya mgkin merasa ati mdgarnya.tpi itulah ikhlasnya untuk anaknya. t.cre

nae said...

kedai mana nie? nak pi buli .. hahahahah