Friday, January 8

teringat

sedang saja2 hati ni duk marah handset yg penat di repair&menghilangkan rm100 aku kembali r0sak, teringat pula. semua perkara penting yg penah aku simpan dalam handset hilang. duh lupa buat backup. hilang semua
habis semua n0te2 bahasa mandarin hilang
habis semua nombor2 penting hilang
dan tiba2 aku teringat si ku
apa khabar pakcik ku itu. dah lama xc0ntact. walaupun aku bukanlah anak saudara kesayangan. tapi setelah banyak perkara terjadi, rasanya kini aku lah anak saudara yg paling dia sayang (pandai b0dek katakan. haha)
teringat ceritanya dulu. ibu ada 10 adik beradik. paling sulung, tua ie dah xada. tua ku juga dah tak ada. ji ku p0n dah xada. sa ku skg ada di shah alam. tapi dah lama xjumpa. si ku paling rapat dengan kami. ji ie, mak aku. masih cantik macam dulu :) sa ie makcik aku yg paling independent. tapi kalau kuaq ngn dia aku selalu jalan jauh2. sebap dia jalan laju. ha ha. go ku skg ada di kulim. bukan s0n g0ku dalam dragon ball itu oke. ntah kerja apa. jumpa sekali setaun. tu p0n time cheng beng. sei han ku p0n aku da lama xjumpa. ada d kl mungkin. sei han ie paling kecik. skg ada kat puch0ng. kawin dengan t0key besaq. la da xpenah balik kamp0ng. ha ha
t0k datang dari tanah besar guangzh0u. datang dengan kapal. mencuba nasib di tempat orang. hidup dengan kedai runcit dalam kamp0ng melayu. hidup berbilang bangsa. suma aman damai. tapi berlaku peristiwa. berapa ramai rakyat cina dihantar pulang balik ke tanah besar kerana itu. ya, itu sejarah. mungkin ada yg tau kisah itu
setelah sekian lama berpisah, ada yg cuba menjejak kami di bumi Malaysia. rindu katanya. ingin sekali ketemu dengan keluarga di sini memandangkan umurnya da semakin meningkat. kesihatan jugak xmenentu. keluarga di tanah besar juga sekarang sudah hidup senang. dah ada perniagaan sendiri. syukurlah
kata si ku, dia juga mungkin pulang ke guangzh0u jika tak kerana si kim yg sakit. yalah, sapa yg xrindukan keluarga
aku...? ntahla. mungkin aku patut b0dek si ku utk bawa aku balik kamp0ng sama. ha ha

tapi tu lah
number dalam handset suma dah hilang. nak b0dek macam mana?

*0h lupa pulak. kesemua perkataan yg bewarna ini adalah dalam bahasa h0kkien. ia bemaksud kedudukan adik beradik dalam keluarga mengikut turutan* ingat lagi aku penah kena marah sebap tak tegur pakcik2 aku ni dengan panggilan yg betui. itu time dulu lah. sekarang sudah ingat :)*
sessh0

2 comments:

DianaJ's said...

Ssh gak nak igt nick name sensorg tu. ehehe..

lidey lim said...

haha... itu lah. kena lama2 sket baru bleh hafal suma :D