Tuesday, February 16

sem0ga Allah melindungi mu

tersentuh tatkala menghadiri undangan perkahwinan sese0rang yg aku anggap sepeti adik sendiri... tak sangka saat menjejak umur 16tahun dia terlebih dulu melangkah ke alam rumah tangga. satu alam yg amat asing bagi aku, dan ntah bila mampu dijejak
sayu hatiku terpandang kelibat pasangan itu di atas pelamin... tiada yg menghiraukan mereka. pelik. tak penah aku kemana2 majlis perkahwinan sebelum ni di mana pengantin terpaksa berjalan sendiri ke pelamin tanpa di sambut oleh tuan rumah mahupun r0mb0ngan si lelaki. tak pernah lagi aku lihat pasangan pengantin yg bersanding di pelamin tanpa ada yg mengelilingi mereka. tanpa tetamu yg menghampiri utk mengambil gambar@sekadar bersalaman. malah ibu bapa si pengantin jugak tak kelihatan. sayu. aku sayu
aku gagah kan diri utk hampir ke pelamin dan bersalam dengan si perempuan. ku ucapkan tahniah. dia tersenyum. aku pandang si lelaki. "jaga rehah el0k2". itu saja yg mampu aku ucapkan
aku kenal si lelaki tu. kami sama sek0lah dulu. tua setahun dari aku. berjaya tamatkan SPM. well its g00d f0r him, at least. c0mpare t0 the girl. hanya f0rm1. kemudian berhenti kerana malas mau belajar. masih aku ingat lagi satu masa dulu kerap kami bermain bersama... main l0mpat getah, batu tujuh, etc (aku memang suka main ngn budak2 walaupun diri dah tua kerep0t) masih terngiang2 di telinga aku suara dia memanggilku... tapi kini semua tak mungkin berulang lagi
apa yg mampu aku lakukan kini hanyalah berd0a agar Allah sentiasa memelihara perkahwinan pasangan muda itu. sem0ga satu hari nanti dia sedar yg tiada satu kesenangan p0n yg tidak ditemani dengan kesukaran&tiada satu kemanisan p0n yg tidak disulami dengan tanggungjawab
sessh0

No comments: