Wednesday, February 17

sem0ga mereka tahu...

baru selesai buat surat tunjuk sebap tuang kelas minggu lepas. har har har. duh, tak sengaja tuang lah. emergency 0ke. tapi kena jugak la panggil time perbarisan tadi. tercalar imej budak skema i :)
alhamdulillah, training utk padding oke. walaupun masih tak sempurna tapi aku bersyukur kerana skill welding aku dah sedikit berubah. sekarang cuma mau bagi pr0 padding pulak i'allah. padding tu penting jika mau dapatkan ketebalan yg kukuh dalam mana2 kerja yg perlukan kimpalan kekuatan
cumanya, aku agak kacau bilau. terasa macam dah runtuh suma temb0k dalam 0tak ni. mana azam aku tak mu lagi bersubahat dengan kerja2 yg dibenci Allah. mana azam mau lari dari suma kerja2 subahat ni. i need it back lah :(
sedih. orang nak bercinta. aku bersubahat. orang nak date. aku bersubahat. orang nak buat tak sen0n0h. aku bersubahat. orang ada mak ikan. aku bersubahat. orang nak cari sugar daddy/m0mmy. aku bersubahat. aku tau suma yg dibuat. tapi aku hanya mampu diam&cuba memberi sedikit peringatan walau sudah pastinya tak kan diambil pusing oleh mereka yg terlibat
kata orang, janji diri sendiri tak buat. s0 pedulikan. betul. tapi aku dikelilingi oleh mereka yg anggap semua perbuatan tu adalah n0rmal. dan aku selalu jadi mangsa tempat meluahkan segala permasalahan mereka dalam segala jenis hubungan terlarang tu. why me???
kata mereka, sebap aku b0leh dipercayai. tu c0nfirm lah. tak kan cita sebegitu aku nak heb0h kat orang. gil0s. aib tu. aib tuan punya badan. 0t0metik aib tu melekat aku balik sebap kawan aku. 0h my :(
cukuplah zaman dahulu kala aku terpaksa bersubahat. teng0k saja mereka2 itu berkelakuan sepeti suami isteri. cukuplah dulu aku tepaksa bersubahat. pura2 tak tau ada nyawa yg telah digugurkan. cukuplah
tapi bila dipikirkan kembali aku bersyukur. hidup dikelilingi mereka yg bertuankan nafsu&dunia. syukur kerana Allah sentiasa melindungi aku dari terpaut dengan mereka2 yg hanyut dengan syurga dunia walaupun hakikatnya g0l0ngan itulah yg sentiasa mewarnai hidupku seharian. syukur. syukur yg amat. mungkin ini satu ujian untuk aku bagi menilai sejauh mana aku mampu bertahan dengan sedikit kekuatan yg dikurniakan, dan terus berusaha menyampaikan walau sedikit ayat2 Allah kepada mereka. walau sedikit peringatan utk mereka.
ya, aku harus cuba menyampaikan. selebihnya serahkan saja padaNya agar dibukakan pintu hati mereka...

sungguh, bagi aku mereka tak mengetahui semua tu. mereka tak pernah tahu. dan mungkin akan mengambil masa yg terlalu lama utk mereka tahu. sm0ga masih ada kesempatan bagi mereka utk kembali setelah mengetahui apa yg tak pernah mereka ketahui selama ni... amin~
sessh0

3 comments:

Hanis Zashi said...

asalamualaikum...muga2 enti sentiasa kuat n xptus asa...
selemah2 iman menegur ngan hati...buatlah yang termampu enti sbb dakwah fardiah mmg mkn msa yg lama :)
insyAllah..bykkan berdoa stlh berusaha.........

everjihad said...

awak..kuatkan semangat ek. kite paham kot perasaan awak camne. bila suasana tu kdg2 sgt2 tak seronok. iman rasa tercabar, n tergugat sangat2. tp kita still ada Allah. walau kita tak mampu nak buat apa2, tapi harapnya kita masih mampu utk berdoa kat Allah, at least jgn Allah biarkan kita hanyut sekali dlm arus mereka. awk kena selalu cuba consult perihal iman awak tau!klo iman dah tercabut, mmg xrasa apa dah. malu pun ilang.serbasalah pn lesap.kita akn jdi hamba pd nafsu n ikut telunjuk setan.kita xnk kwn setankan?xpe wak. dunia ni mmg tempat ujian.kat Akhirat nt Allah jadi saksi atas kita. yang penting apa dalam hati, apa yang selalu kita niatkan. Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui. awak ingat tu je. selagi kita hidup, Allah watching over us.

kalau awak mampu, berdaya, cuba la nasihat sikit2..mula2 awk tunjuk contoh teladan yg baik. sbb org pun kata, action speaks louder than word.awk cuba je tegaskan pendirian dgn 'bertegas'. kalau awak tak nak ikut bila dorang ajak teman date, awak kata je tak nak. kalau depa tanye nape,
ckp je tak suke. takut Allah marah.

ckp yg awk takut Allah. tak nak maksiat sama2. kalau depa tak paham apa tu maksiat, time ni la awk bleh amik masa terangkan. xpyh jadi hipokrit. i mean, depan dorang kita mcm 'terima' dorang. belakang dorang ckupla kita rasa terseksa n benci.kita mungkin xbleh nak jauhkan diri dari depa, sebab depa kawan kita. cuma tunjukkan pendirian n prinsip awak. awak boleh je teruskan berkawan cuma awak cuma perlu bertegas dalam bab ni awak mmg xnak dah lagi bersekongkong.kalau dorang nak pulaukan awak, xnak kawan dah. terimalah itu sebagai ujian. banyakkan bersabar. sbb, hidup kita kejap je wak. Akhirat sana nanti akan menyaksikan segala-galanya. Allah bukan saja jadi saksi atas awak, tapi kawan2 awak pun jadi saksi ke atas awak. sama ada mereka akan menjadi satu pembelaan bagi awak atau jadi satu dakwaan ke atas awak.jangan nanti kat akhirat kawan2 awak dok repot kat Allah, kata awak pun ikut sama dgn kemungkaran yg dorang buat. bukan nak tegur or tunjuk jalan yg betul bila Allah bagi hidayah. ha nanti dia plak yg 'sue' kita. jgn nanti kita ditarik sama pulak masuk neraka kat akhirat nanti.
nauzubillah.(tapi kita tak bertanggungjawab atas perbuatan diorang kalau kita dah cuba sampaikan apa yang patut)

cuba try baca ayat 10-19 Surah Al-Infitaar sangat mengesankan.
so, kesimpulannya, utk skrg ni, awk cuba cari apa yg betul apa yang salah. kuatkan pendirian. apa yg boleh, apa yg tak boleh. pastu, bila dah jelas n paham, boleh la nak terangkan dgn sebaiknya kat kwn awak bg dia paham pulak.

[9]Oleh itu berilah peringatan (kepada umat manusia dengan ajaran Al-Quran), kalau-kalau peringatan itu berguna (dan sudah tentu berguna);
[10]Kerana orang yang takut (melanggar perintah Allah) akan menerima peringatan itu;
[11]Dan (sebaliknya) orang yang sangat celaka akan menjauhinya,
[12]Dia lah orang yang akan menderita bakaran neraka yang amat besar (azab seksanya),
~Surah Al-A'ala~
(try refer surah a'ala ni smp habis ek. sbb xmuat kt cni)
harap2 awak terus kuat ye. teruskan berpesan tentang kebenaran dengan kesabaran. insha Allah.

ingatlah!

[40]Adapun orang yang takutkan keadaan semasa ia berdiri di mahkamah Tuhannya, (untuk dihitung amalnya), serta ia menahan dirinya dari menurut hawa nafsu, -
[41]Maka sesungguhnya Syurgalah tempat kediamannya.

~ Surah An-Naziat~

jom melangkah jalan ke syurga! ^_^

ada artikel menarik tulisan hilal asyraf. sesuai utk kes awak. =)

http://ms.langitilahi.com/perkongsian-apakah-kamu-mendoakannya/

moga Allah terus tetapkan hati kita untuk beriman dan bertaqwa kepada-Nya.Ameen.uhibbukifillah. n_n

lidey said...

jkk :)
terima kasih banyak atas perk0ngsian itu... really appreciate it

sem0ga Allah sama2 berikan kita kekuatan utk menghadapi hari mendatang. i'allah