Sunday, February 14

xin nian kuai le! ( :

tahun baru kali ni tak ada sapa p0n yg balik kamp0ng. yalah t0k sudah tak ada. makan besaq sama keluarga sendiri saja. ini juga bermakna tiada angpau utk aku ini kali :(
satu2nya saudara yg ada di perlis hanyalah sepupu aku. mungkin es0k aku akan melawatnya i'allah (dengan harapan dapat angpau hihi tak ikhlas betui)
yg paling aku rindu 0pk0s lah siku. taun ni tak berkesempatan utk call&wish tahun baru sepeti tahun2 sebelum ni. inilah bahana nset r0sak. huh. harap siku tak kecik hati sebap aku tetap ingatkan dia...
tahun2 kebelakangan ni juga terasa janggal sebap tiada lagi kunjungan beserta hadiah (n 0pk0s lah angpau) dari sei han ei. teringat aku. sejak kecil lagi menjelang malam tahun baru cina, sei han ei akan datang dengan penuh barangan makanan berupa buah limau, kuih bakul, laici dalam tin, kuih sepit&macam2 lagi utk kami. kadang2 sampai bert0ng2. selepas tu sei han ei akan sembang dengan ibu sampai lewat malam&akhirnya memberi angpau pada setiap yg ada dalam rumah sebelum balik
kadang2 kami yg akan ke rumah sei han ei. inilah saat yg paling aku suka sebap bleh minum ayaq k0tak banyak2&main puas2 kat rumahnya yg besaq tu. ser0n0k bila dapat teng0k pian0, bi0la&macam2 benda mahal kat situ. maklumla kanak2 ribena :)
tapi sekarang sei han ei dah berpindah ke puch0ng selepas suaminya menjual perniagaan yg mereka miliki di sini. ntah kenapa. mahu bersara mungkin. dan sampai sekarang dia tak penah pulang menjenguk kami walaupun tiba cheng beng. kata ibu dia tak pulang sebap dia sudah menjadi sebahagian dari keluarga suaminya, jadi dia perlu patuh pada keluarga suaminya

huh, teringat kisah2 ni rindu pulak aku kat semua adik beradik
ya, tahun baru selalu mengingatkan aku kepada penyatuan keluarga

0h ya, b0s aku kawin harini. b0s yg selama ni rilek pisang mengayat awek dengan mulut penuh gula. diam2 dah tunang setaun lebih rupanya
b0s... b0s... habis meraunglah p0mpuan2 yg kena drama tu. kecik2 mu berisi rupanya
sessh0

No comments: