Saturday, February 13

aku merayap lagi

bismillah...
terlalu banyak utk ditulis. terlalu banyak yg disimpan hinggakan tak mampu utk menulis kini. apa nak buat. hampir seminggu tanpa internet. beginilah jadinya. hari2 yg berlalu amatlah tiada apa utk direnungkan. teruk.
minggu lepas. aku ke sempadan malaysia-thailand lagi. kali ni bukan melalui sempadan padang besar tapi wang kelian. ntah hampir 10tahun rasanya aku tak penah jejakkan kaki di sana. macam biasa. aku ke sana se0rang diri. sekadar memenuhi janji yg dibuat di dalam hati. memang kerja gila. kerja gila yg amat best!
tak dapat aku bayangkan perasaan kali pertama melalui selek0h bukit yg memang gila2 curam. segala sangkaan aku di mana jalan wang kelian sama sepeti jalan camer0n&genting terus meleset. jalanya amat tidak luast&curam. dalam pejalanan turun dari bukit setelah melewati puncak hati aku amat berdebar. perasaan bercampur baur.
perasaan yg sama juga membanjiri 0tak&hati aku setelah berjaya menjejakkan kaki di sana. sungguh keadaannya 100% berbeza dari padang besar tak kira dari segi pelanc0ng@peniaga kerana maj0ritinya memang rakyat thai dan urusan jual beli juga dalam bahasa thai. pulang dari sana, sekali lagi aku buat kerja gila. haha yg ni tak bleh gitau. tapi sungguh aku tak sangka di bumi perlis masih ada lagi tempat sedemikian rupa. masyaAllah! indah!

sungguh, ini adalah antara pengalaman yg sukar aku lupakan. hati aku telah terpaut pada kecuraman&kegilaan jalan bukit di situ. teringat macam cerita katun initialD :p

Allah, izinkan aku utk menjejakkan kaki ke sana lagi

sessh0

No comments: