Tuesday, March 16

berbezakah?

dulu aku paling suka jika tiada apa2 kerja kerana aku akan ser0n0knya berguling2 di atas katil, juga b0leh tidur sesuka hati&se0lah2 aku lah sleeping beauty yg hanya akan bangun dengan ciuman kejutan oleh si putera (0ver sket di sini) selain itu aku juga akan menggunakan masa tiada apa2 kerja itu dengan surfing&makan
dulu aku gilakan anime inuyasha. siang malam lappy sentiasa di 0n kan utk mend0l0d itu anime. aku lupa dunia. makan inuyasha minum inuyasha tidur inuysha. lebih2 lagi bila tiba epis0d yg melibatkan sessh0. ya mata aku akan terbeliak besar bila tiba waktu itu
tapi ntah mengapa kini terasa seperti bumi telah berputar 360° - mungkin akibat tsunami di chillie (oke hentikan repekan ini. i dun even spell it right!) aku rasa seperti otak aku juga telah berputar bersama bumi.
aku tak mampu duduk diam. aku tak mampu terus menghidu udara yg tak hidup. aku benci tiapkali bangun dari tidur; menyedari yg itu adalah tidur yg tak wajib&bukn jugaa tidur yg sunat. ya ia tidur yg disengajakan sepeti sebelumnya. aku akan menyesali tiap detik yg menghilang akibat tidur itu. aneh. ia bukan seperti lidey yg dulu
menghadap lappy 24/7 juga bukan lagi menjadi kegilaan. belum cukup satu jam aku suda rasa l0ya mau pandang lappy. se0lah dunia maya nan luas itu tak mampu utk hiburkan aku. pelik. ia tidak kedengaran seperti lidey

kini 0tak&hati hanya seperti memerlukan udara bebas yg bertiup keras berpayung panas yg memancar mesra. 0h ini lah jawapannya. lidey sudah mahu kembali melihat dunia luar
mungkin si lidey ini suda terbangun dari tidur yg diulit mimpi nan panjang. ya, lidey terjaga dari sedar tanpa perlukan ciuman sang putera seperti sn0w white. dia hanya perlukan otak yg berputar 360°! dia hanya perlukan sedikit badai tsunami di hati. ya, itu adalah jawapan paling tepat :)
sessh0

No comments: