Saturday, August 7

bigggggggg mistake

  • operation aku alhamdulillah selesai minggu lepas. tak pernah aku tau pembedahan dalam keadaan sedar sepenuhnya mampu mendorong kepada mimpi ngeri. come on, sapa yg tak percaya cuba sendiri. kamu akan rasa kulit isi daging kamu disiat-siat, digunting, dipotong& ditebuk-tebuk sesuka hati. jangan harap kamu selamat bila doktor cakap kamu akan dibius. suku masa pertama kamu akan rasa senang hati kerana hanya terasa seperti di potong-potong sehinggalah kamu akan terasa dipotong-potong dalam erti kata sebenar.
  • ya aku bukan cuba menakut-nakutkan sesiapa&bukan juga overrrr acting. itu cuma apa yang aku rasa. ikut logik lah, manusia tahan lasak macam aku tak mungkin menghabiskan air mata untuk sesuatu yg tak berfaedah (seperti untuk menahan sakit) sampai tersedu sedan. tak mungkin tak mungkin *sambil geleng-geleng kepala. but ya, i did it. so ia adalah amat memalukan.
  • selalunya aku akan sedar akan keburukan sesuatu perkara apabila semuanya sudah terlambat. kadang-kadang seperti mau berguling-guling mengenangkan apa yang dah aku buat tapi selalunya ia akan berakhir dengan kesedaran bahawa sekurang-kurangnya Allah masih mahu lagi tunjukkan jalanNya walaupun dah terlambat.
  • sememangnya salah aku sebap asik suka berjoli sampai lupa bahawa ujian Allah itu sangat halus dalam mendampingi manusia. banyak perkara yang perlu aku kesalkan sekarang ni namun yg paling buat aku malu bila berhadapan denganNya pada setiap kali sujud ku adalah aku sanggup abaikan apa yg aku perjuangkan selama ni sehingga satu demi satu ayat-ayatNya yg selama ni disimpan kejap dalam hati gugur satu persatu. dan tak pula aku cuba untuk mengutipnya kembali sehinggalah sampai pada suatu keadaan yg layak dipanggil "padan muka hang" <--- maksudnya dah terlambat daaa.
aku tak pernah sangka begini kosongnya diri bila setiap hafazan ku semakin pudar dari ingatan&hati kerana lalai.
aku terlupa.
ujian ini kadangkala terlalu halus untuk aku sedar.
semoga Allah ampuni segala kelalaian yg dah dilakukan.
semoga ayat-ayatNya kembali dalam hati ini.

seorang diri lebih baik. aku suka begitu. semoga selamanya kekal begitu


sessh0

2 comments:

~akuni~ said...

Tyiah, ni aku kata nak hang: TU LA DULU AKUDAH SURUH PI CHECK TEMPAT LAIN SAMA. Bukan apa, selalu nya kalau melibatkan perubatan ni, eloklah dapatkan 2nd opinion tp hg x mau... at least puas hatilah sikit kan. Macam kes mak hari tu, nak operate ke tak nak, dah puas tanya sana sini, syukur Alhamdulillah, itulah keputusan yg terbaik, so tawakal dan berserah kpd ALLAH.

... dan lg satu, kalau org nak bg nasihat tu, dengar2 kan lah, jgn ikut kepala sendiri sj...

sorry, terlebih sudah! hik!

lidey lim said...

gilos kny ini amat garang betuii ^_^