Thursday, January 13

penakut

“Psssttt… lidey! lidey! wei lidey!”
*pura pura tak dengaq&terus jalan cepat umpama kilat*
“Tu bukan lidey ka. Dia tak kalih pun. Silap orang kut…”
*masih pura pura tak dengaq dengan harapan yg tinggi agar tak ada yg tegur lagi*

Kengkadang terasa macam agak kejam bila terpaksa buat2 tak kenal dengan orang yg sememangnya kita kenal. Terpaksa!
Selalunya hati ni terpaksa mencari alasan sendiri utk menghalalkan apa yg dibuat. Apalah yg terpaksa sangat kan. Apa kau ingat kau artis kah mau lari lari dari peminat? Ececei melampau sudah ^_^
Aku mintak maaf kaw ada sesapa yg baca ini blog yg penah aku buat tak tau bila jumpa. Kadang kadang memang kekurangan sendiri sebap aku agak kurang pendengaran juga penglihatan. Tapi kengkadang memang ada yg aku cuba lari.
Aku tak tau kenapa aku harus lari. Mungkin malu. Mungkin malas. Atau yg paling tepat takut. Ya aku rasa ini adalah jawapan sebenar.
Takut dengan apa yang akan diucapkan. Sebap aku takut untuk menjawab segala pertanyaan. Takut buku lama dibukak kembali.

Aku sukakan kisah lama. Tapi untuk menyelak kembali cerita silam buat aku tak selesa.

251010 1835

sessh0

No comments: