Monday, March 14

class batal dan kemudian...

bismillah...
entah kenapa tetiba ini hari aku rasa kemalasan yang amat sangat untuk ke kelas *lidey memang tiap hari malas p kelas. saja buat cara* namun atas rasa tanggungjawab kaki ini digagahkan juga bangun dan bersiap sedia.
rupanya ada hikmah di sebalik kemalasan hari ni.
selesai saja lidey mengisi minyak buntal yang kekeringan terus saja buntal dipecut sesopan mungkin menuju ke destinasi. di pertengahan jalan...

tereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetttttttttttttttttt *bunyi mesej*

"kelas loji dibatalkan. tolong sebar pada kawan-kawan"

"......................................." *memendam kegeraman*

nasib baik tak masuk kedah lagi. baru dalam kawasan sempadan. kalau tidak mau nya aku bermalam terus kat sana. jimat minyak katakan. hurmm camni la nasib student macam aku. eceh buat ayat sedih pulak. huh



so bagi mengubat kekecewaan teruslah aku berpatah balik menuju ke bengkel tercinta dengan harapan akan ada projek baru nak dibuat. tepat tekaan aku buat pertama kalinya. mereka -mereka sedang sibuk dengan satu projek baru. apa lagi...

"duk buat projek apa meh nak join buat sama" kataku bersemangat sambil tersenyum.

"hang nak buat kerja camna pakai baju kurung!~"

"ala setakat potong besi senang ja. boring tak tau nak buat apa ni. dah la class pun batal"

"satgi baju hang lubang habis. hang p balik salin baju dulu"

"berkira betul. dah aku nak buat tak bagi. nanti aku tak buat cakap aku duk saja pulak.balik ah camni" *hehe cakap dalam hati ja lah. cakap depan-depan nanti kena flying kick*



maka terpaksalah aku menjadi pemerhati dan sekadar membantu yang mana patut ja. sedih gak tak dapat buat sebap dah lama tak sentuh mesin nih.

tapi benar kata mereka. lengan baju kurung aku dah pun berlubang akibat percikan arka. tu baru sekadar tengok-tengok saja.

alahai~
sessh0

No comments: