Saturday, February 7

kaki tuang

assalamualaikum... hahahaha
kita bejumpa lagik akhirnya. last p0st aku ritu, aku da sembang pasai malas kan? amcam, ada sapa yg boleh lawan tahap kemalasan tux. hahaha.. p0st kali ni aku nk cita sai tuang lak. tuang pa? tuang ayaq? tuang tanah? tuang menuang??? hahahhahha...beklah, xpayah susah2 pikir biaq aku ja selaku yang pr0 utk xplain.
tuang adalah sejenis istilah bagi p0nteng.hahhahha(ces ingatkan apa) tempat aku(utara) kami pengei tuang ja. s0, tuang p0n da macam2 la. bagi um0q macam aku yg da tua ni, mestilah teg0l0ng lam gulungan tuang keja! alkisah...
kiranya aku ni baru ja la dimasukkan ke lam satu firma xxxx. hahahaha..adaka c0mpany nama camtu. s0 1st week c0nfirm la kena beraksi cemerlang. besala office h0ur 8-5... s0 aku p la lam 8.45(kira cemerlang la kan) s0 2nd week..stil oke la.abeh lewat p0n 9am... tapi kebetulan week afta dat, its CNY! s0 dengan besnya aku cuti sampai seminggu!(cuti aku wat sendirik!)
s0 isnin ari tu aku kembali ke 0pis dengan berat kaki(& hati) tapi yg semp0inya kali ni aku p kui 10. masuk ja 0pis, kebetulan aku duk tengah xcihat. s0 aku p0n wat2 teruk la dengan membatuk dsb. "l0r awat makciklidey meh jugak da kaw demam. len kali xmeh p0n xpa. rehat bagi lega lu" camtu lah lebih kurang ayat b0s aku. hahaha terer dak aku..
ari seterusnya, aku becadang nk ke bank dulu untuk setelkan hal bisnes aku. s0 sekali lagi aku menggunakan taktik aku yg sungguh bes. ala, 5min ja p0n setakat nk bank in! abeh kuat sejam! tapi, aku dapat pelepasan sampai lunch... pas ja beh p bank, aku n niat jahatku kembali. apakata tuang terus kn lidey, tu lg bek! "cik xxxx, keta saya masuk bengkel la! xtau pr0b katna! takut xsempat la! adui ingat arini nk masuk pejabat! xpa, xpa. sat
gi pas beh setel sy p terus pejabat ok!(k0n0nya wat2 sedihla) ampa musti buleh agak punya apa jawapanya...mustila aritu aku cuti da h0le day! hahahahah... ;") tapi jangan salah sangka. aku xsekeji yang ampa nampak. memang keta aku masuk bengkel. tapi bukan r0sak... tapi sebap aku p taruk tinted! hahahahahahhha...
es0knya, nk jadik cita, aku wat2 ajin p 0pis kui8.30(awal ke) nk b0dek la. tapi memang da rezeki aku, b0s aku akan ke kl, outstation! hahahaahah... dan sekali lagi...aku cuti la sampai ke arini... kiranya dari awal bulan aritu sampai sekarang, buleh dikatakan puratanya aku xmasuk 0pis langsung, senang cakap tuang lah...
s0 adakah aku teg0l0ng lam kaki tuang yang keji...? dak jugak. cuz aku pasti, ampa p0n kaw ada peluang mesti akan wat benda yang sama kan?

4 comments:

~akuni~ said...

Tak baik cenggitu. Kerja kena ikhlas dan amanah. Barulah rezeki tu halal dan berkat!

empunya diri said...

hahahahaha...

Anonymous said...

dapat elaun ke x?

empunya diri said...

hahahaha...
xdapat...
kaw dapat kena keja kuat2 la...
nak kejar keberkatan...
;")