Thursday, March 5

adiah selamat datang!

salam sejahtera...
alhamdulillah... ;")
alkisah...
arini aku sy0k tahap impak maksima lah dalam menjalani hari2 terawal aku di dunia yg serba baru... aku berjaya mengendalikan semua mesin yg berkaitan dengan jayanya... p0jek petama aku da bejaya, alhamdulillah...
s0 pas ja abeh tu aku kena wat 1p0jek len lak... kali ni bukan sengs0rang kerana ini p0jek agak susah mau bikin. kena bukak balik suma k0mp0nen lam mesin... part yg r0sak kena wat baru.kira re-built balik keseluruhan mesin lah...
memang sy0k walaupun aku xdibenar wat banyak keja lam p0jek tu... aku sekadar perlu welding untuk sambung balik part yg dah di wat semula, drilling&wayering...hahahah...
pas lebih kurang 3ari berhempas pulas, akhirnya mesin bejaya disiapkan. malah lebih advanced dari yg asal.hahhahaha agak hebat (ceh perasan!) s0 sebelum di hantar ke kampung halamanya, mesin tu kami wat finishing yg terlast... dalam duk bes tu...
tangan aku yg kebal macam besi tu dihempap oleh mesin tu... wahhhhhh...amat bes rasanya...rupanya member aku terlepas mesin tu dari tangan dia... sungguh bagus beliau. macam besa aku p0n tarik lah tangan aku dari bawah mesin...
aik, apakah benda yg menitik2 ke lantai dengan pantas, laju&banyaknya? ada minyak tumpahkah di bawah itu mesin?
rupanya salah satu dari 5jari ku sudah terkena itu mesin lah... tekejut mengalahkan beruklah member aku tu lantas menyuruh aku keluar untuk dirawat... sambil berjalan... tik t0k tik t0k darah menitik di lantai(adakah darah yg menitik berbunyi begitu?) aku cuba alirkan ayaq paip dengan harapan darah benti mengaliaq... tapi dk banyak camtu jugak...
p mai p mai akhirnya tangan aku di balut seketika oleh d0kt0r xbertauliah.hihihi...
ingat di ati malas aku nk amik bab pasai jari aku ni tapi member aku bising s0h aku p spital...
petang nan lewat barulah aku memecut tinggalkan p0t kerja meredah hujan nan lebat menuju ke spital...
sampai ja sana, aku jadi garu2... dengan luka aku yg kecik ni, mesti kena gelak ngn d0c2 kat situ. hapa hal luka kecik mau ke unit kecemasan... tapi da sampai. alang2 belasah ja la. sampai kat k0nter terlihat d0c2 0n duty melepak.
a ni saya punya jari tadi kena mesin lah... sambil sengih2... pas bes0al jawab depa s0h aku bukak teng0k. gila hapa bukak depan k0nter... el0k ja aku bukak, al0h darah kuaq membuak lagi. fuhhh selamat aku dari digelakkan oleh depa kerana luka aku masih lagi berdarah dengan banyaknya....
nk dipendek cerita... akhirnya aku punya jari dijahit lah...bapa jar0m jangan tanya...cuak sekali aku dibuatnya... hahahahahahha... kena cucuk... kena jahit... macam kain baju lak aku jadiknya. hahahahaha...
s0 pulanglah aku ke rumah dengan lengan yg lenguh...tangan yg sakit,&jari yg berdenyut...
se0rang diri...bertemankan ex5 aku... dalam gelap malam... dengan hujan yg lebat...
*mungkin ini hadiah selamat kembali untuk aku*

9 comments:

~akuni~ said...

Ni baru hari pertama... pengajarannya?
Sabar ek. Utamakan keselamatan.

empunya diri said...

hahahaha...
sungguh sakit rasanya...
tapi bes...
;"p

Princess Aiko said...

Cik adik..hati2 yea bila wat keja tuh..Safety first.Anyway...welcome to n-gine world..huhuhu...

empunya diri said...

hahahahaha...
baru kene jahit bape jarum jek...
tidak lah begitu serius...
tapi bes 0... hahahahaha
anywat,tenkiu tenkiu...
;"p

Lek Fuhrer said...

....wat keja lain kali jangan cemerkap !!!!

Princess Aiko said...

cemerkap tu menda??

empunya diri said...

hahahahaahahha...
cemerkap tu macam lalai, wat xsungguh2, sambil lewa....
ada paham ;"p

Princess Aiko said...

hahahaha...word tuh bley masuk kamus ar..utk kegunaan dimasa lapang...

empunya diri said...

hahahhaa...
bleh2...
kak tuty p0n kena wat kamus pantai timur gak lah camtu...
bleh belaja sama
;"p