Monday, March 9

takut ubat?

asslamualaikum w.b.t...
pa habaq suma ha... maafkan hamba kerana suda beberapa hari tidak membuat p0st baru disebabkan kesakitan di jari hamba(cis wat teruk!) hahahahaha...
alhamdulillah... arini balutan di jari aku da bleh dibuka... cuma jahitan ja l0m bleh buka... s0 aku da bleh kembali mula bers0lat dengan ser0n0knya ;")
arini aku nk cita sai ubat (ubat lagi) aku nk tanya, apakah maksud sebenaq takut ubat ni? adakah mereka yg takut ubat ni seperti mereka yg takutkan hantu itu? jika begitu, adakah bila nampak ja ubat mereka perlu berlari2 anak takut dikejar oleh ubat itu? uisk, kenapa aku bertanya s0alan sedemikian rupa? hahaha... ini kerana aku juga digelar sebegitu rupa oleh sesetengah pihak. aku juga xmengerti mengapa
alkisah
aku still ingat lagi kisah d unit kecemasan aritu... pas ja habis dijahit, aku diberi ubat oleh d0c... setelah berleter sedikit sebanyak dia p0n bagi la kat aku surat ubat tu. a d0c, ini antibi0tik ubat biji kah? d0c tu mengangguk... xdak ubat ayaq kah? diam...sunyi sepi saja tetiba di unit kecemasan tu... tiba2...
kahkahkahkah!!! berderai gelak ketawa manusia d situ, d0kt0r, nurse, pakgad&makgad,makcik cleaner suma aku lihat sedang ketawa dengan girangnya...l0r pa pasai ngn depa ni?
awat xbleh makan ubat bijik ka? s0al d0c tu sambil terus bergelak ketawa... ada ubat ayaq tapi yg kanak2 punya. ma0 ka sekali makan satu b0t0i? kaw makan ubat bijik 2 bijik ja sekali makan.
awatnya kaw makan ubat bijik? l0r xbleh la, nanti makan dia kuaq balik. besaq dak ubat bijik tu? sekali lagi depa gelak dengn girangnya. sungguh melampa0 mereka ini. beh tu xkan nk mkn ubat ayaq k0t. samp0k s0rang atendan. al0h xpa dik. adik b0h ja ubat dalam r0ti pastu makan. xp0n s0h kawan2 tlg b0h lam makanan ka...d0c muda tu suggest sambil tegelak2.
sambil meng0ntr0l mach0 aku p0n sengih ja la. xpa2 berani ampa gelak kat aku beramai2 n0. macam la xpenah jumpa orang macam aku ni. xpa dik, adik telan pelan2... mseti buleh punya... s0rang nurse bg s0k0ngan
aku sungguh xpaham... apakah salah aku kerana xbleh makan ubat bijik? apakah salah aku kerana aku memang xsuka ubat. aku bukan takut!aku hanya xsuka kerana ia meremangkan bulu r0ma aku. tu ja. tu xbleh dipanggil takut kan?

2 comments:

Princess Aiko said...

Cik Adik,kalu takut mkn ubat mcm mana nk cepat baik.Tutup je mata,pastu telan.Minum air banyak2.Bayangkan ubat2 tuh mcm coklat smarties.Huhuhu...tp jgn pulok g telan blako.

empunya diri said...

hahhahhahahha...
xbleh gak cuz ubat xmanis cam smarties
;"p