Thursday, May 21

tiada tajuk

assalamualaikum...
terlalu banyak kisah arini yg buatkan aku berfikir... dari saat mata dibuka sampailah saat mata ni tepat memandang ke arah skrin lapt0p tersayang...
kisah bukan sekadar apa yg dah aku buat harini, tapi juga apa yg aku lalui... yg terlintas, yg terlihat, yg terasa...
muhahahhahahhahahahaha!!! ( ini gelak keji oke)
st0p! berhenti! fullst0p! titik! tamat!
the end!!!
mengapa aku buat ayat mendayu2 nih??? ntah hapa2... walau ada halangan setinggi bukit lagi(orang perlih ja tau) kat depan mata, xperlu lah berhenti dari teruskan perjalanan... panjat ja bukit tu walau susah... pedulikkan sama p0k0k besaq, p0kok kecik, semak, mahup0n apa jua makhluk yg ada... daki dan teruskan perjalanan yg ada di sebalik bukit lagi... tapi kaw nak mudah amik ja lenc0ngan yg dah dibuat kat tepi bukit tu!orang dah wat jalan lekl0k yg nak p panjat bukit tu watpa!
kesimpulan, jika ada sesuatu yg menghalang laluan hidup, musnahkan saja. tapi kalau yg menghalang itu sesuatu yg amat besaq@payah nk musnah, cari la jalan len untuk sampai balik kat laluan hidup kita yg asal... sememangnya banyak jalan lagi. hanya tunggu kita usaha cari ja. tapi dalam nk cari jalan alternatif tu, banyak yg tesangkut di tengah jalan. ada jugak yg tersesat jalan... salah masuk jalan&xnampak jalan pulang. di situ pentingnya petimbangan akal+nafsu. namun jangan patah balik, sebap c0nfirm jalan patah balik akan lagi menyeksakan macam kita mula2 lalu. s0, kembalilah teruskan perjalanan sampai jumpa laluan asal kembali... dan teruskanlah perjalanan... selagi hayat dikandung badan...
la taqaf wa la tahzan... innallaha maa'na!

*p/s : lupa nk gitau, arini aku basuh si buntal sendirik! ihihihihi berkilau si buntal aku! bebal0i bal0i! *yuhu*

No comments: