Friday, April 30

barusan tadi...

aku dapat makluman dari bos aku tentang peluang amik ujian welding untuk perlesenan.
mendengar saja kabar tu terus aku berdebar2. hajat di hati ingin sangat aku amik ujian tu. yalah, sapa tak mau ilmu yang diceduk kita dinilai&diberi kelayakan. tambahan pula untuk perlesanan.
alhamdulillah mudah jika sudah ada lesen welding.
tapi aku kembali terpikir. dengan skill aku yang memalukan ini nampaknya patut saja aku simpan jauh2 hajat nak dapatkan lesen tu. itu satu hal. bermacam2 pendapat&nasihat orang tentang aku&welding juga tak berapa baik. katanya itu bukan kerja pompuan. kat mana nak keja nanti biarpun ada sejuta kelayakan dalam welding pon. tak ada sapa yang akan membodohkan diri mengupah pompuan untukbuat semua kerja tu.

dapat pegang besi&mesin dengan tangan yg berminyak&kotor mampu mengaktifkan deria kepuasan&kegembiraan aku. mungkin hanya ini sajalah satunya2 hal dunia yang mampu buat aku lebih menghargai diri.

ntah la. aku ada perancangan aku sendiri. semua suda ada dalam poket. tunggu masa diizin Allah saja. aku hanya akan berhenti berusaha dalam dunia besi ni seandainya Allah tak izin untuk aku teruskan. itu saja. lain dari sebap itu, mungkin tidak.
sessh0

1 comment:

~akuni~ said...

huk huk huk... sabar...

sekali-kali tidak untuk memperlekehkan, cuma di zaman yg kepayahan ini, mesti buat pilihan yg terbaik untuk masa depan...