Friday, April 9

ini bukan bias, ini bius :D

"kali ni sy terima pr0jek kamu, tapi atas ihsan wanita. kalau kamu laki, sy reject awal dah pr0ject kamu ni"
terus saja berlalu keluar. saat itu tidak tahu reaksi apakah yg harus dilahirkan. l0gikanya harus saja otot2 di muka mengukir senyuman gembira kerana azab bagi ketiga2 pr0jek berjaya disiapkan. namun gel0mbang kata2 tadi menusuk terus ke jantung lalu singgah di hati buatkan diri tak tenang.
b0s kurang bercakap dengan aku sejak2 ini. sepertinya marah. ntah mungkin ada yg tersilap di mana2. aku tak tahu. mungkin lalai bergelak ketawa hingga terpes0ng ke mana2. mungkin. atau juga tanggapan tinggi yg diberikan jatuh merudum, tak seindah khabar. mungkin. segalanya mungkin. aku tak tahu.
hal sekecil kuman ini buat aku tak keruan. aku tak tahu kenapa ada yg menganggap hal ini sebagai tidak n0rmal. mungkin susah hati akibat kecewa cinta diangggap n0rmal berbanding kecewa dilayan dingin b0s a.k.a insan yg bergelar pendidik. mungkin dia kecewa. tahukah kau b0s, aku juga kecewa :(
bukan lah terasa tak disamakan dengan lelaki. tidak.
setinggi&sehebat mana manusia bergelar wanita, masih2 lagi akan tetap berada di bawah insan yg bergelar lelaki. itu tidak mungkin berubah.
cuma sekurangnya bila tiba dalam s0al menuntut ilmu, hal sebegitu usahlah diberatkan. usahla diukur siapa lelaki siapa perempuan. adili saja sama rata. biarkan saja yg berusaha mendapat habuan&yg tertinggal biarkan sebagai pengajaran.

bukankah lebih baik begitu...?
sessh0

2 comments:

Anonymous said...

tak apa.cuba lagi.
jangan sedih.oke? ^^

lidey lim said...

hihi thanks :)