Friday, April 23

memang best bila...

dapat tidur nyenyak.dapat tidur yg boleh dipanggil tidur.
bukanlah nak merungut letih tak cukup tidur.
standardlah bermalam di hospital. kamu2 sendiri juga tahu bagaimana rasanya.
cumanya
semalam ada wayang free depan mata.
aku sedih. aku marah.
sedih kerana hal sedemikian bleh terjadi dalam kawasan sebegitu. dalam keadaan sebegitu.
marah kerana aku tak mampu buat apa2. kenapalah aku tak ada keberanian utk buat sesuatu.
aku tahu ibu juga nampak. cumanya ibu juga tak mampu buat apa2.
ya allah, peliharalah kami dari segala macam bentuk kemaksiatan. secara langsung, juga tak langsung
sedangkan kedua2 tangan tak mampu bergerak akibat disimen p0n masih mau lakukan kemungkaran yg satu itu. tak takut kah dia pada Allah?

tunggulah. jika malam ni berulang lagi, aku akan cuba buat sesuatu. selemah2 iman adalah menegur dalam hati. tapi sampai bila nak dibiarkan iman lemah l0nglai bila kemungkaran semakin teguh berdiri.
berilah aku kekuatan utk berbuat sesuatu yaAllah. atau Engkau berikan hidayah pada pasangan muda itu

sungguh, terlampau banyak nikmat tuhan yg telah kita dustakan tanpa sedar


sessh0

2 comments:

KakNi said...

ya ka? nak tanya awat hg tak link blog hg ni ke facebook @ hg berblog dlm fesbuk je...

lidey lim said...

oh sengaja mahu jadi bl0gger yg tidak dikenali identiti sebenaq.
muahahaha